Aviseringar
Rensa alla

Kompis problem - HJÄLP


Ämnesstartare

Varför blir vissa människor sura utan någon anledning? Har en kompis som blir det ibland och just nu är hon det. Har verkligen inte gjort nånting... Hon la precis på sin snap massa quotes och det är väldigt uppenbart att hon syftar på mig och hon har gjort det förr. 

Hon brukar faktiskt säga ganska många elaka skämt som en gång när jag stuka foten och höll på halka till i en trappa och då börja hon skratta och sa att hon hoppades på att jag bröt foten ännu mer?! 

För några månader sen blev hon skit sur på en sak, sa bara sanningen till henne att jag tycker att det är falskt att hon hänger med en person som hon snackar väldigt mycket skit om. Hon blev extremt sur på mig så behövde liksom skicka sms till henne och be om förlåtelse.... Och sen måste hon alltid blanda in massa andra personer som sen attacker mig, man ba moget! Jag blandar aldrig in andra personer, tycker det ska vara mellan de personerna som är inblandade.

Hon är jätte snäll ibland, absolut men sen när hon är på detta humör så orkar jag verkligen inte med henne! Hon är så extremt konstig ibland och har verkligen världens humörsvängningar. Känns som hon har en sjukdom ibland...

Snälla hjälp mig, vad ska jag göra tycker ni? PS. Vi går inte i samma skola längre!!


   
Citera

Låter som en falsk människa, skit i henne bara.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Låter som en falsk människa, skit i henne bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Låter som en falsk människa, skit i henne bara.

Tack för förståelse eller vad man ska kalla det! Hon är en väldigt bra vän när hon är på sitt glada humör så därför är det svårt att skita i henne. Men det är väldigt jobbigt då hon typ har något pms liknande beteende


   
SvaraCitera

Prata med henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Prata med henne

Då kommer det bli via sms för vi går inte i samma skola längre. Och hon är så jävla dramatisk och kommer troligen skylla på mig, vilket jag inte orkar!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste uppdatera med att säga att nu dissar hon typ mig. Asså hon pratar med de andra i vårt kompis gäng men inte mig.. Vet inte vad jag har gjort?
Vad ska jag göra tycker ni??


   
SvaraCitera

Låt henne  vara tills hon tar kontakt med dig. Då kan du säga att du inte vill att hon ska bete sig på det viset. Ta upp konkreta grejer och säg inte "pmsbeteende" pga då får du nog en (ganska rättmätig) smäll. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Låt henne  vara tills hon tar kontakt med dig. Då kan du säga att du inte vill att hon ska bete sig på det viset. Ta upp konkreta grejer och säg inte "pmsbeteende" pga då får du nog en (ganska rättmätig) smäll. 

Låter vettigt, tack! Vi är tre tjejer i vårt gäng så frågade den andra tjejen om hon hade sagt nåt om mig eller nåt och hon sa bara att det verkade som hon var irriterad på mig eller nåt. Tydligen var det över världens minska sak och hade inte ens sagt att jag var med på det... Den andra tjejen som jag frågade öppnade sitt meddelande för 2 timmar sen och har inte svarat på när jag skrev mer saker. Känns som de är lite mot mig just nu.

Undrar vad jag har för vänner....


   
SvaraCitera

jackie97:

Låter vettigt, tack! Vi är tre tjejer i vårt gäng så frågade den andra tjejen om hon hade sagt nåt om mig eller nåt och hon sa bara att det verkade som hon var irriterad på mig eller nåt. Tydligen var det över världens minska sak och hade inte ens sagt att jag var med på det... Den andra tjejen som jag frågade öppnade sitt meddelande för 2 timmar sen och har inte svarat på när jag skrev mer saker. Känns som de är lite mot mig just nu.

Undrar vad jag har för vänner....

Det låter inte alltför kul. Tjejer kan ju ofta vara sådär tjafsiga (killar också såklart men nu pratar vi generellt beteende när man irriterar sig på varandra etc) i en viss ålder och det är rätt jobbigt. Finns det inte några andra du kan umgås med? Det blir så jobbigt att behöva gå som på äggskal för att inte få någons ilska på sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Det låter inte alltför kul. Tjejer kan ju ofta vara sådär tjafsiga (killar också såklart men nu pratar vi generellt beteende när man irriterar sig på varandra etc) i en viss ålder och det är rätt jobbigt. Finns det inte några andra du kan umgås med? Det blir så jobbigt att behöva gå som på äggskal för att inte få någons ilska på sig. 

Nej 🙁 Precis, tjejer kan vara så elaka och dramatiska ibland! Känns som killar inte alls har en mer odramatisk vänskap (iaf min bror och hans kompisar). Som tur ska jag byta skola så börjar den nya om några dagar och de ska inte börja där. Så hoppas jag får nya vänner i den nya skolan bara!! 


   
SvaraCitera

jackie97:

Nej 🙁 Precis, tjejer kan vara så elaka och dramatiska ibland! Känns som killar inte alls har en mer odramatisk vänskap (iaf min bror och hans kompisar). Som tur ska jag byta skola så börjar den nya om några dagar och de ska inte börja där. Så hoppas jag får nya vänner i den nya skolan bara!! 

Det kommer säkert att gå bra! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Det kommer säkert att gå bra! 

Skickade nyss och frågade varför hon var sur.. Är så nervös angående hennes svar :S heeelp


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är bäst för dig och henne om du bryter kontakten helt och hållet.

Det är glasklart att hon inte har en positiv inverkan på dig och hon verkar inte vilja ändra på sig själv.


   
SvaraCitera

Kan det möjligtvis vara så att hon kanske är avundsjuk på dig ? hon verkar som sagt inte må så bra och då kan detta beteende vara ett tecken på att hon inte mår så bra? prova att fråga om hur hon mår eller liknande, det kanske är så enkelt att hon har svårt att skaffa vänner och inte vet hur man gör? 


   
SvaraCitera