Aviseringar
Rensa alla

Kompis som tänker på självmord -SVARA SNABBT!-


Ämnesstartare

Snabbt på sak..
Har en kompis som inte mår allt för bra... Har gått så långt så hon tom har tänkt på självmord... I natt tom... Har inte hört av henne på omkring 40 min nu och börjar bli riktigt orolig. Har ringt henne ett X antal ggr å även skickat ett par sms. Å nu undrar ni om jag gör rätt med att vänta tills imorn med att börja kontakta föräldrar osv. Vill hällst att hon ska få leda det själv och vill bara vara som stöd för henne men vill inte förlora henne häller så tycker ni att jag gör rätt med att vänta tills imorgon på dagen eller tycker ni jag ska börja ringa omkring vid den här tiden...

INGA IDIOT SVAR TACK

Säg bara vad ni skulle ha gjort!!!


   
Citera
Ämnesstartare

Låter som en uppmärksamhetsslyna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan väl bara du bedöma toker...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Låter som en uppmärksamhetsslyna.

Har du inget bra å säga så säg inget tack...

JoeDavala:

Det kan väl bara du bedöma toker...

Visst är det så men hur skulle du ha gjort!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ofta man säger saker fast inte menar det. Fast man kan inte alltid lita på att det är så.

Fortsätt ring!


   
SvaraCitera

i allra flesta självmordsfall så är det dom som säger att dom ska ta självmord inte gör det dom vill bara ha uppmärksamhet.
vill någon ta självmord så gör personen i fråga det och säger oftast inte något om det till någon för att inte bli hindrad.

ska svara på din fråga också: tror inte hon kommer göra det hon vill ha uppmärksamhet. jag skulle fortsatt ringa och försökt fått tag i henne och snackat med henne om det men inget mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Fortsätt ring!

Fick nyss tag på henne *pustar ut*
Fick ett sms av henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jarhead__:

i allra flesta självmordsfall så är det dom som säger att dom ska ta självmord inte gör det dom vill bara ha uppmärksamhet.
vill någon ta självmord så gör personen i fråga det och säger oftast inte något om det till någon för att inte bli hindrad.

Visst men det stoppar inte henne grån att göra det och gör inte mig lugnare häller eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jarhead__:

i allra flesta självmordsfall så är det dom som säger att dom ska ta självmord inte gör det dom vill bara ha uppmärksamhet.

Hur tänker du då? [rolleyes]

Fernan_king:

Fick nyss tag på henne *pustar ut*
Fick ett sms av henne

Va skönt! Hoppas det löser sig! [y]


   
SvaraCitera

Fernan_king:

Visst men det stoppar inte henne grån att göra det och gör inte mig lugnare häller eller hur?

nä men skulel hon verkligen velat tagit livet av sig så hade hon knappast sagt till dig att hon skulle göra det?
det mest troliga borde vara att hon lämnat ett självmordsbrev som alla andra till dom hon ville ha någonting sagt.
om jag hade varit henne och hade velat tagit livet av mig så hade jag inte sagt till någon enbart för att slippa folk som förhindrar det.

enbart min åsikt om saken iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jarhead__:

enbart min åsikt om saken iaf.

Ja... Man ska väll vara tacksam att alla inte är likadana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attentionhora. Och det där säger jag med full erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de gånger man säger att man vill ta livet vill man oftast också göra det men gör det inte. säger bara oftast. så jag hoppas du kan tala med henne och inse att hon måste skaffa hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Hur tänker du då?

för d mesta är d så och han pratar om en tjej,för dom dominerar mest klena självmordsförsök och självmordshot för dom vill ha uppmärksamhet,finns logiska förklaringar etc. klena självmordsförsökt som inte är helt säkra är mer tecken på hjälp än att man vill lyckas,d är lättare att hota om sånt och skära sig än att baara be en vän om hjälp när d är svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

Har gått så långt så hon tom har tänkt på självmord...

de som verkligen innerligt vill ta livet av sig och på fullaste allvar planerar att lämna denna världen berättar mycket sälla det så långt i förväg[zzz]


   
SvaraCitera