Aviseringar
Rensa alla

Kompis som tänker på självmord -SVARA SNABBT!-


Hur mår din kompis idag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

.

Fast han skrev självmordsfall inte självmordsförsök. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ring hem till henne och fråga om hon är där. om inte säj till hennes föräldrar. vänta inte tills imorn.

Fernan_king:

Säg bara vad ni skulle ha gjort!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha oj vad det igår. men jag säjer bara vad du borde ha gjort.


   
SvaraCitera

Sånna här trådarna är onödia, posta baa tråd ifall personen begått självmord, men det lrä int händ då 90% är attentionwhores.


   
SvaraCitera

Om din kompis verkligen försöker ta livet av sig, tror inte jag att du skulle vända dig till UM för hjälp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

conjac:

Om din kompis verkligen försöker ta livet av sig, tror inte jag att du skulle vända dig till UM för hjälp..

du får väll tro vad fan du vill... tyckte du jag skulle ringa runt kring halv 4 på natten eller???


   
SvaraCitera

Ad Hominem:

Låter som en uppmärksamhetsslyna.

Fernan_king:

conjac: Om din kompis verkligen försöker ta livet av sig, tror inte jag att du skulle vända dig till UM för hjälp..

Jag tycker man ska ta allvarligt på sånt här. Och eftersom att han skrev det här på UM tror jag att han bara ville få svar för att veta att han handlade rätt med situationen.
Det va en tjej i en klass under mig som brukade skära sig. jag bad hennes klasskompisar som jag hört det ifrån berätta till en lärare. nu vet jag itne hur det har gått. men hon ser så mkt friskare ut.

När du fick reda på att hon mådde dåligt borde du ha berättat för nån vuxen, eller själv pratat med henne. Dom "vuxna" säger ju att en ungdom inte kan prata med en som har problem eftersom att vi inte är särskilt mogna för det. men jag skulle själv föredra att prata med en kompis.

Lycka till !


   
SvaraCitera

conjac:

Om din kompis verkligen försöker ta livet av sig, tror inte jag att du skulle vända dig till UM för hjälp..

Faktiskt sjukt onödigt inlägg. Det spelar väl ingen roll? Han/hon kan ju ha suttit framför sin dator och varit inloggad på den här sidan när denne fick reda på det? Och det är ju en hemsida för ungdomar, alltså har väl någon varit med om någonting sådant här innan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jkj94:

Barnbidrag:

Tack för att äntligen kunna få svar av någon som fattar att man är seriös


   
SvaraCitera

Har du fått tag på henne än?
Du kan väl skriva hur det går sen?


   
SvaraCitera

Fernan_king:

du får väll tro vad fan du vill... tyckte du jag skulle ringa runt kring halv 4 på natten eller???

om personen är viktig för dig, så ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fan är det för jävla sätt att kalla hans kompis för hora? Har ni inget vettigt att säga så säg det inte? Jävla idioter.

Hursomhelst, oavsett om din kompis nu skulle göra det eller inte, har det gått så långt att hon funderar påsjälvmord så har hon en svår depression och behöver ps.hjälp asap. Så prata med hennes föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jkj94:

Har du fått tag på henne än?
Du kan väl skriva hur det går sen?

Ja jag har pratat med henne sen det (Tack och lov)
Kan jag väll antar jag [wink]

conjac:

om personen är viktig för dig, så ja!

Klart hon är viktig för mig! Men jag tänker även på konsikvenserna om hon inte skulle ha gjort det... Någon helt okänd ringer till hennes föräldrar säger att jag är orolig för deras dotter å att jag tror det har hänt henne något sen har det inte gjort det... Det kan ge henne en massa konsikvänser också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Genesis208:

ps.hjälp asap.

Hon får hjälp men det värkar inte hjälpa...
Har tom sagt till henne att jag vill träffa henne men hon säger att det är för dyrt för mig att komma dit (skulle kosta mig kring 2800 kr) men har sagt att jag skiter i priset... Det finns inget pris som man han jämföra henne med... Hon betyder allt för mig...


   
SvaraCitera