Aviseringar
Rensa alla

Kompis visar ingen respekt alls, pappa död i cancer.


Ämnesstartare

Hej, för ett par veckor sedan satt jag och mina kompisar och snackade, och sedan frågade min kompis vad rektorns fru dog av, då sa jag "cancer".
Då svarar han snabbt lite skrattande "ahaha, fan va ägd! alla som har cancer är inte värda att leva"

Och för 11 år sedan när jag var 5år dog min pappa av en hjärntumör.
Och jag tror iallafall att han visste om att han var död men inte att han hade dött av cancer, och då visste jag inte ifall jag skulle berätta det för han, eftersom att jag inte ville ge honom skuldkänslor. Så jag gjorde inte det och svarade inte på hans kommentar.
Och efter det började jag tänka på min pappa och blev lite ledsen inombords...

Jag vet inte poängen med denna tråd men som sagt han visste inte om det.
Och jag ville bara "skriva av mig" om denna händelse.

Ni kan gärna skriva om vad ni skulle ha svarat på hans kommentar, och ifall jag fortfarande borde vara ledsen över min pappas död..Det kändes väldigt förnedrande när han sa det där..


   
Citera
Ämnesstartare

Ta upp det med honom efteråt, du gjorde rätt som inte gjorde det då, det bästa du kan göra är att säga det till honom i efterhand och berätta att du tog illa vid.

Dock så kanske det är lite för sent nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

Jag vet inte poängen med denna tråd

Poängen är att oförsiktiga människor kanske blir lite mer försikta kring kommentarer likt sådana här.


   
SvaraCitera

din kompis verkar sämst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns väl lite sent att komma och fråga efter någonting sådant så lång tid efteråt. Han var säkert inte ens medveten om vad han sa.. Så försök att inte ta åt dig?


   
SvaraCitera

Självklart har du rätt att fortfarande vara ledsen men din kompis menade med största säkerhet inte det där så jag vet inte om det finns nån anledning att göra nåt åt det. Försök glömma det han sa och gå vidare men känns det bättre så prata med honom om det. Han kommer säkert förstå för att han är så dum och verkligen tycker det där tvivlar jag på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag som hade hopp för mänskligheten...


   
SvaraCitera
zIGGE

Chibibbi:

Jag som hade hopp för mänskligheten...

Häng inte på um för mycket, då blir man cynisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Häng inte på um för mycket, då blir man cynisk

Too late.

Seg kompis killen har iaf. Hade själv velat slå in ansiktet på honom.


   
SvaraCitera
zIGGE

Chibibbi:

Seg kompis killen har iaf. Hade själv velat slå in ansiktet. på honom.

Failquote.

Skillnaden är att jag skulle slått in ansiktet på honom, och tagit konsekvenserna efteråt.

Sådana idioter har inget rätt att öppna käften framför andra slls :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Failquote.

Fix'd.

zIGGE:

Skillnaden är att jag skulle slått in ansiktet på honom, och tagit konsekvenserna efteråt.

Och det skulle ej jag göra eller? :s

zIGGE:

Sådana idioter har inget rätt att öppna käften framför andra slls :s

Nää, men är bara liiiite smått irriterande när vissa öppnar munnen utan att tänka sig för vad som kommer ut ur den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ärligt talat: Om någon tyckte att jag var dum som slängde ur mig något liknande för att dennes pappa dött i cancer får mångamånga år sedan, så skulle jag tycka det var.. fånigt.

Jag tycker inte din reaktion är sund eller har någon verklighetsförankring, även om jag förstår att du tog illa vid dig och att det var jobbigt för dig. Men det var ju bara en såndär dumkommentar som man ibland slänger ur sig, utan att vara seriös.
Han gjorde det varken i syfte att provocera dig eller menade vad han sa, därför är det ju inte mycket att bråka om.
Därför är det vettigare att inte ta åt sig.

Jag finner det värre med den empatibrist han visar mot er rektor, oavsett om det var trafikolycka, alkoholism eller cancer som dödade hans fru så säger man inte sådana saker. Ur den synvinkeln kan du kritisera honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sånna som din kompis förtjänar inte att leva.


   
SvaraCitera