Aviseringar
Rensa alla

Kompisar


Ämnesstartare

Hej,
Jag har alltid, vad ska man säga, varit en lite mer tillbakadragen tjej. Nu har jag blivit kompis med en populär tjej, och jag vet inte hur jag ska bete mig.

Jag vet att folk lyssnar på mig när jag väl öppnar käften. Men ändå gör jag det knappt =/

Tips på hur man ska våga prata mer och känns sig trygg i situationer när uppmärksamheten är riktad på mig?


   
Citera
Ämnesstartare

du borde ta och se filmen.. '' i taket lyser stjärnorna ''
men livet är inte som på film. jag tycker att du ska smälta in
och se vad som händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skit i vad folk tycker och säg vad du vill bara! Respekterar de inte dig då, tja, då har du i alla fall försökt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det värkar bara leda till problem när folk får kompisar[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk på konsekvenserna av din passivitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bete dej som vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HaniiieH:

Men ändå gör jag det knappt =/

Varför inte? Vad är du rädd för?


   
SvaraCitera

HaniiieH:

Tips på hur man ska våga prata mer och känns sig trygg i situationer när uppmärksamheten är riktad på mig?

Ett trick jag har märkt att många tjejer gör är att de klär sig lite sexigt, gärna lite kläder. Sen sexar de alla "häftiga" killar. Med andra ord de killar som har en brusha som sitter i fängelse eller de killar som går teknikprogrammet och har en segelbåt. Prova det[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HIMYNAMEISKARL:

de killar som går teknikprogrammet och har en segelbåt.

Vart är min segelbåt? [tard]


   
SvaraCitera

Casull:

Vart är min segelbåt?

Det finns två olika sorters killar på Teknikprogrammet. De med fin frisyr och som har segelbåt.

Sen finns det såna som spelar World of Warcraft eller gillar saker som har med programmering. Det har ingen segelbåt. De har heller ingen fin frisyr.

Vem av dom är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HIMYNAMEISKARL:

Vem av dom är du?

Ingen utav dom som tur är [bigsmile]


   
SvaraCitera

Casull:

Ingen utav dom som tur är

Jo. Du har fult håååår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HIMYNAMEISKARL:

Jo. Du har fult håååår

Haha ser ganska annorlunda ut nu kan jag lova [bigsmile]


   
SvaraCitera

Casull:

Haha ser ganska annorlunda ut nu kan jag lova [bigsmile]

Kan tänka mig det.


   
SvaraCitera

HaniiieH:

Tips på hur man ska våga prata mer och känns sig trygg i situationer när uppmärksamheten är riktad på mig?

Tänk typ att alla du pratar med är nakna. [tard] Det tipset har jag hört. Den är konstig.

Nej, men alltså jag känner igen mig lite i det du säger. Det är en "vanesak" att komma över, att tro att man inte har någonting att säga till om eller inte har något vettigt som kommer ut från munnen. Men alla kan ha en poäng i det dom säger, oavsett om det är "uppenbara" saker eller som ger självklara svar på dumma frågor [rolleyes] sen finns det ju inga dumma frågor för den delen heller.

Alltså, utgå saker från dig själv hela tiden. Vad du skulle göra, vad du tycker och t.om. lämna plats åt andras åsikter i olika situationer beroende på samtalsämnen. Studera/fundera vad andra säger, tycker och tänker och försök vara i samtalet "här och nu" och var med hela tiden på vad både du själv säger och vad andra säger.

Tunghäftan släpper, ju mer du bekantar dig med andra människor desto mer släpps dina hämningar och du vågar stå på dig eller vågar ta för dig mer. Vara dig själv liksom. Jag kan tycka att många olika saker är väldigt nytt för mig o lite konstigt/obekvämt men jag får ju då återgå till mig själv och bara slappna av. Ibland räcker det att bara lyssna, det är när man hela tiden säger "Jag vet inte, jag vet inte" som folk kan uppfatta en själv som att man inte lyssnar eller inte "vill förstå". Det är värre.


   
SvaraCitera