Aviseringar
Rensa alla

Kompisar eller?


Ämnesstartare

Träffade en tjej på balen som var hur trevlig som helst. Har alltid varit en blyg kille och aldrig riktigt varit bra med tjejer eller så. Men vi fick kontakt och hon gav mig sitt nummer.

Följande veckor träffades vi av och till, sov över hos henne, såg på film, pratade och umgicks. Andra gången jag sov över hos henne blev det mer intimt vi kysstes och det ledde senare till sex.

Vi har träffats några gånger efter sexet, och gjort precis som vi gjorde innan, sett på tv pratat och sådant.

Men sen ett tag senare började hon bete sig underligt, inte hörde av sig men svarat när vi smsat och lite så. När vi bestämt att vi skulle träffas så "ditchade" hon mig, lät mig vänta 1h och när jag ringde henne kom hon med någon ursäkt. Så jag försökte ta reda på vad som hänt, vi pratades då vid och hon sa då att hon aldrig gillat mig mer än som en vän.

Frågan är då, varför ville hon ha sex den gången?

Vi har pratats vid efter de här samtalet med att hon ända från början bara ville ha en vän, och de har gått bra, men känns faktiskt rätt förjävligt nu då jag gillar henne mer än bara som en vän.

Några tips/råd/synpunkter skulle uppskattas


   
Citera

alle91:

Frågan är då, varför ville hon ha sex den gången?

hon kanske var kåt och finner dig attraktiv men känner inget mer än vänskap [no-no]


   
SvaraCitera

alle91:

Frågan är då, varför ville hon ha sex den gången?

äsch, även tjejer har sex bara för njutnings skull. det är liksom inte bara ett sätt att visa kärlek..

skit i henne, du hittar någon så småningom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hon kanske var kåt och finner dig attraktiv men känner inget mer än vänskap [no-no]

Men det är de, vi har pratat och hon har då sagt att hon inte gillar jämnåriga killar (vi är jämnåriga) och ja hur ska jag förklara det...hon gillar inte svenskar om jag säger så (danskar, asiater etc).

Och hon har också sagt att hon endast bara tyckt jag var söt och gullig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

äsch, även tjejer har sex bara för njutnings skull. det är liksom inte bara ett sätt att visa kärlek..

skit i henne, du hittar någon så småningom.

Men inte helt lätt att bara skita i henne då allt gick bra cirka en vecka efter vi haft sex och sen förändrades allt helt plötsligt. Det som gör det lite svårare är de var första gången för mig med henne och hon visste det redan innan.


   
SvaraCitera

alle91:

Och hon har också sagt att hon endast bara tyckt jag var söt och gullig.

tror du får nöja dig med att ha henne som vän då eftersom du inte kan tvinga henne att gilla dig mer än så, eller så dissar du henne om du inte klarar av det 🙂


   
SvaraCitera

alle91:

Men inte helt lätt att bara skita i henne då allt gick bra cirka en vecka efter vi haft sex och sen förändrades allt helt plötsligt. Det som gör det lite svårare är de var första gången för mig med henne och hon visste det redan innan.

är man kåt är det svårt att hålla sig, oavsett om man vet om det egentligen är fel eller rätt att ha sex med en viss människa.

men alltså, ja, hon hörde fortfarande av sig efter sexet, men sen lät hon väl bli för att hon insåg att du fick känslor för henne, och hon inte hade några för dig - därför ville hon väl låta dig slippa lidandet, typ. så har jag gjort i alla fall!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

men alltså, ja, hon hörde fortfarande av sig efter sexet, men sen lät hon väl bli för att hon insåg att du fick känslor för henne, och hon inte hade några för dig - därför ville hon väl låta dig slippa lidandet, typ. så har jag gjort i alla fall!

Ja så förstod jag också de, men de är det att hon inte bara lät bli att höra av sig så utan hon vill fortfarande vara vänner.

Men ja får väl gå vidare men behövde bara skriva av mig lite och höra vad andra säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror du får nöja dig med att ha henne som vän då eftersom du inte kan tvinga henne att gilla dig mer än så, eller så dissar du henne om du inte klarar av det 🙂

Nä lite svårt att tvinga någon :p. Ja får fundera på hur jag ska göra.
Kan vara bra att ha en tjejkompis ifall man behöver råd och sådant men sen kan samtidigt vara lite jobbigt så länge känslorna sitter kvar.


   
SvaraCitera

alle91:

Frågan är då, varför ville hon ha sex den gången?

Hon var kåt.


   
SvaraCitera

jag tror hon är osäker hur hon känner och därför hellre dissar dig än ger dig förhoppningar som sen inte inträffar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

jag tror hon är osäker hur hon känner och därför hellre dissar dig än ger dig förhoppningar som sen inte inträffar.

Ja de är ju en möjlighet.

Men jag tror inte det är så. Hon var tydlig när vi pratade om det här med att hon bara ville vara vänner, att redan från första början var det från hennes sida tänkt att bara vara vänner.

Men frågan jag tänker på är då varför om man nu bara vill vara vänner "bjuder" man kompisen att sova över i samma säng som en?

Men som sagt hon är en väldigt tydlig person av sig och jag tror inte att de var meningen att vara något mer än vänner från hennes sida.


   
SvaraCitera

JOZFiN:

även tjejer har sex bara för njutnings skull.

Nehe har dom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

Nehe har dom..

Tydligen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några tips på vad jag ska göra?

Bara glömma henne och gå vidare eller förbli kompis med henne och se hur det går?


   
SvaraCitera