Aviseringar
Rensa alla

Kompisar ignorerar mig?


Ämnesstartare

Det är så här att mina två bästa vänner ignorerar mig. Det har hållt på så i några månader. De ringer aldrig, men det går bra att ringa/höra av sig om de är uttråkade eller om deras andra kompisar inte kan. Jag känner mig lite som en slags andra-handsvän. När jag ringer till deras mobiler så svarar de oftast aldrig, så ringer jag till deras Hemnummer och då svarar de och det går bra att träffas. Men jag är så sjukt trött på att alltid jag ska höra av mig. Har tagit upp detta problem med dem, men de förnekar det och säger att de gör det omedvetet och lovar att sluta osv, men det gör de aldrig.
Någon som varit med om nåt liknande? Behöver hjälp.


   
Citera
Rosa
 Rosa

skaffa nya riktiga vänner ist


   
SvaraCitera

min ena kompis e så ibland. i skolan etc så pratar han me min andra kompis men nt mig (vi e ett gäng på tre), men bara vissa dagar. min andra kompis försöker medla lite, men gudarna ska veta att han e helt hopplös. Ja vet aldrig hur han ska va, från dag till dag.

De enda ja kan säga e att ja vet hur de e, o de e ett helvete. Men man kan aldrig tvinga ngn att förändra sig, så de bästa vore väl att... hitta andra. Få dem att fatta att "pah, ja behöver nt er!" Svårt, ja vet, men... värt ett försök [smile]


   
SvaraCitera

ignorera dom tillbaka då. varför ska du vara vän med dom? hitta nya vänner istället


   
SvaraCitera

Hitta nya vänner eller prata ut med dessa brudar. De kanske är sura för något. Det sägs ju att tjejer aldrig kan umgås tre stycken utan att det blir konflikter, och det är ju dumt. Brukade ofta umgås tre om tre och det blev rätt ofta så att en blev utanför, helt omedvetet. Hade en stormig bästisrelation med två tjejer i min klass som ung och vi kunde bråka som fn. Särskilt en av dem. Hon swiftade humör som andra bytte strumpor. Herregu. Men kul hade vi alla fall. Poängen var som sagt att du ska ta upp detta med dem om du känner att er vänskap är värd att försöka rädda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Poängen var som sagt att du ska ta upp detta med dem om du känner att er vänskap är värd att försöka rädda.

Grejen är den att jag vet inte om det är värt att kämpa för det. Ibland känns det som att vi ändå skulle glida isär.
Igårkväll när jag gick hem sa jag till henne(som jag alltid gör innan jag går hem) "ring mig imorn när du vaknar". Det är sällan hon ringer, oftast är det jag som ringer. Så idag sket jag i att ringa och tänkte att det skulle vara ett slags test för att se om hon verkligen skulle ringa. Det gjorde hon inte. Så jag skrev till henne "Du skulle ringt när du vaknade. Jag har väntat HELA JÄVLA DAN!" och direkt fick jag sju tusen förlåt och att hon glömde osv. Det här har hänt flera gånger så hon borde förstå hur sårad jag blir, men det gör hon inte,tydligen.
Jag vet inte om jag ska förlåta henne, det blir ju inte bättre, det vet jag. Dock är hon som en syster för mig och det skulle göra sjukt ont att säga det till henne.


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

bästa vänner

gör inte så,

Rosa:

skaffa nya riktiga vänner ist

och om du inte kan skaffa nya, håll ut tills du kan


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

direkt fick jag sju tusen förlåt och att hon glömde

Rosaelifant:

hon glömde

Skaffa nya vänner[no-no]


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

ger så hon borde förstå hur sårad jag blir, men det gör hon inte,tydligen.

Förklara för henne att det är inte första gången sådant händer. Alla kan glömma saker ibland, men sätts det i system mot en enda person så är det klart att man känner sig jättelågt prioriterad.
Jag tycker om dig och vill vara med dig, men du gör mig ledsen när du gör sådär osv.


   
SvaraCitera

Sluta ha vänner. Då kan du omöjligt bli ignorerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Sluta ha vänner. Då kan du omöjligt bli ignorerad.

Fan, bra idé. Det borde man testa!


   
SvaraCitera

Var glad över att du inte har 1 pojkvän som beter sig så.
Vänner är lättare att byta ut.


   
SvaraCitera

Du kanske borde acceptera att alla människor har ett eget liv och alla är olika. Om dom inte orkar ringa dig så betyder det väl inte att världen går under. Och om dom inte svarar alla gånger du ringer så kan det betyda att dom vill vara i fred. Jag svarar inte alla gånger när jag vet vem det är som ringer. Det är mestadels för jag vet vad dom vill hitta på och jag orkar inte med allt tjat men ändå 😛

Men hur som helst så tycker jag du ska ta det lite lugnt och inte bråka med dina 'kompisar' för att dom inte beter sig så som du vill.. Man kan lätt framstå som en jobbig filur på det sättet


   
SvaraCitera

Rosaelifant:

Fan, bra idé. Det borde man testa!

Tack. Kom på det helt själv[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Var glad över att du inte har 1 pojkvän som beter sig så.Vänner är lättare att byta ut.

Kanske. Men jag tycker det är tillräckligt jobbigt när ens vänner gör så.

kebu12:

Tack. Kom på det helt själv

Duktigt![y]


   
SvaraCitera