Aviseringar
Rensa alla

Kompisex med förspel?


Ämnesstartare

Hej!

Jo det är så att en av mina allra bästa kompisar har sedan flera år tillbaka haft känslor för mig som jag sen för en tid tillbaka fick veta av honom.. jag älskar honom otroligt mycket som en vän men har själv aldrig haft känslor för honom.
Jag känner mig välldigt tillgiven honom och tycker de skulle vara helt okej att ha kompisex med honom, och kela och ha förspel först som vanliga par.

Är väl medveten om att de flesta tycker det är helt okej med kompissex men hur ser ni på det ang. att han faktiskt har känslor för mig? Är det dumt av mig att ha kompisex med honom som t.ex kan fördjupa hans känslor?

Och nej jag gör det inte bara för att trösta honom, det verkar helt okej för mig.

Tacksam för era seriösa svar.


   
Citera

Knulla på bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som om du kasnke borde prata med honom om det :). Jag tycker kompissex är mysigt, och sex utan förspel är tråkigt. Men det beror ju helt på vad det är fär slags människor och vad de har för sexsyn.


   
SvaraCitera

Det verkar jävligt korkat att ha sex med en person som har känslor för dig, och du inte har känslor för han, ja.


   
SvaraCitera

Prata med honom, få honom att fatta att det endast är sex för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså han vill ju gärna ha sex. Och ja han vet att de e kompissex som gäller. Men man vill ju inte att han ska lida av djupare känslor efteråt. :O


   
SvaraCitera

saraa92:

Men man vill ju inte att han ska lida av djupare känslor efter

Det är en risk man får ta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saraa92:

Alltså han vill ju gärna ha sex. Och ja han vet att de e kompissex som gäller. Men man vill ju inte att han ska lida av djupare känslor efteråt. :O

Det är ju hans ansvar i så fall. Bara du har sagt vad du står, så är ju resten upp till honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sant det är iof hans ansvar. men man kan ju inte låta bli att bry sig.
Tack för svaren~


   
SvaraCitera

Hej, vill du bli min kompis?[blush]


   
SvaraCitera

Så länge ni är överens om regler och vad ert "förhållande" innebär så, knulla på.

Dock kan du inte räkna med att det finns någon vänskap att gå tillbaka till efter att hans penis varit i dig.

saraa92:

Är väl medveten om att de flesta tycker det är helt okej med kompissex

Wtf?


   
SvaraCitera

saraa92:

Är det dumt av mig att ha kompisex med honom som t.ex kan fördjupa hans känslor?

Yep, men

Hampie:

Bara du har sagt vad du står

Tydligt, så han inte hoppas.

Sen vet du iofs inte om du kanske börjar få känslor för honom efter. Fast vadå, var det hans förslag att ha kompissex?


   
SvaraCitera

Spelar ingen roll vad du säger, han kommer givetjävlavis få än mer känslor efteråt.


   
SvaraCitera

saraa92:

Är det dumt av mig att ha kompisex med honom som t.ex kan fördjupa hans känslor?

Ja

Vet detta på grund av egen erfarenhet.


   
SvaraCitera

Kanske dags att se över sin egen kompiskrets. [smile]

Angående din fråga; Det är en bra idé för dig att ha sex med honom om du vill,rent själviskt sett. Däremot kan det bara bli värre för honom. Vad händer den dag du inte vill längre?vad händer när du träffar någon och måste "bryta" med honom? Han kommer krascha, och antagligen eran vänskap också. Om du sätter en tydlig gräns och inte ger falska förhoppningar såsom mys osv, eller sex, så kan han kanske gå vidare utan att ni måste förlora vänskapen.

Det är inte kompissex ur hans synvinkel.

saraa92:

Alltså han vill ju gärna ha sex.

No shit? Han är kär i dig, han säger nog vadsomhelst om det betyder att han får vara nära dig. Om du är en riktig vän, gör då det rätta beslutet. Det som ett sinne berusat på kärlek inte klarar av!


   
SvaraCitera