Aviseringar
Rensa alla

Kompisproblem?


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag har ett flertal nära vänner som jag är med flera gånger i veckan. Problemet är att ingen av dessa är från min skola eller min klass.

Känns som att jag inte alls är med mina kompisar från skolan. Har endast träffat en enda från min klass under detta sommarlov. Jag har aldrig varit på en typisk fest för folk i min ålder, jag har helt enkelt ingen nära vänskap med någon från skolan, kort och gott!

Lite om mig: Jag anser mig vara en snäll och vänlig 15-årig individ. Jag är stundtals ganska rolig, jag kan alltså få folk att skratta. Jag är inte kaxig men har ibland svårt att acceptera om jag har fel i något. Jag blir lätt irriterad ibland.

I skolan så är jag alltid med flera av mina klasskamrater, både på lektioner och raster. Jag går hemåt från skolan tillsammans med vänner också. Däremot känns det som att jag aldrig är med i snacket. Frågar några varandra om de kan dra någonstans så tas jag aldrig upp.

Det är det jag inte förstår och det är det jag vill ha hjälp med! Känns som att jag måste övertala folk att vara med mig och det gör jag väldigt sällan.

Så, kära ungdomar. Hjälp mig!

Jag är alltid mig själv och försöker inte vara cool eller något, men det verkar inte hjälpa. Vad ska jag göra?

Vill bara kunna vara med oftare! [ops]


   
Citera

är du pratig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte riktigt hur du menar. Precisera dig gärna!

Men... pratar väl en del, ibland håller jag käften totalt.
Ibland snackar jag alltför mycket. Kan hända att jag kommer på mig själv och säger typ "nu snackar jag skit, skit i det".


   
SvaraCitera

Hänger inte heller med folk från klassen, även om vi går bra ihop när vi umgås. Men så länge man har andra kompisar är det ingen fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men problemet är att jag så gärna vill vara med dem. Tycker de är otroligt sköna snubbar som varken är fjortisar, leker särskilt coola eller beter sig konstigt.


   
SvaraCitera

Du får väl ta initiativ själv. Dom kanske inte vet att du vill vara med och leka.


   
SvaraCitera

Du får väl fråga dom ifall dom vill dra en sväng ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det enda du kan göra är att försöka visa att du vill vara med dem mer. Jag har iofs aldrig lyckats med att visa det, eller det har i alla fall inte haft effekt [rolleyes] Men jag kan inte komma på något annat sätt, haha


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera