Aviseringar
Rensa alla

Komplicerad "vänskap" (?)


Ämnesstartare

hej på er!

nu är det såhär att jag lärt känna en kille via internet under ungefär ett år, men vi började komma nära varandra i höstas. han ringer mig hela tiden och vi smsar/chattar dagligen, om allt möjligt. det flyter verkligen på och vi har alltid nåt att snacka om! i vanliga fall så är jag en sån person som tröttnar ganska fort, men inte med honom.

jaja, för att komma till saken; vi har träffats några gånger men det är svårt för vi bor ganska långt ifrån varandra. jag bor i göteborg, och han i stockholm. när vi ses så är allt väldigt vänskapligt, inga flirtar eller några tecken alls på att han skulle kunna vara intresserad. ändå pratar vi i telefon varenda kväll i en-två timmar och pratar annars under hela dagen på olika sätt. alltid han som tar initiativ för jag har aldrig riktigt fått en chans, då han alltid är först. dessutom har jag träffat hans farsa, och det var astrevligt, vi kom väldigt bra överens och så.

vi passar verkligen varandra perfekt, jag känner verkligen att jag dras till honom och vi har så himla mycket gemensamt. jag gillar honom. när jag tagit upp det med honom har han mest sagt att han bara vill ha lite kul, och att han inte är attraherad på rätt sätt. klart jag inte kan tvinga honom att bli det, eller ska förvänta mig att han kommer bli det, men.. vad fan! vi har en så fin connection, och vi pratar ju hela tiden.. är det verkligen bara "vänskapligt" då?

öh.. detta blev långdraget.
aja, vad jag vill fråga är väl:

1. gör jag fel som trott att han varit intresserad?
2. hur skulle ni tänka kring denna situation: är det normalt att snacka så mycket utan att vara intresserade?
3. vad tror ni att han tänker/tycker?
4. borde jag gå vidare?

gillar honom massor. snälla, ge mig en lösning på det här. 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

EternalSunshine:

2. hur skulle ni tänka kring denna situation: är det normalt att snacka så mycket utan att vara intresserade?

ja, tyvärr. inte ovanligt att man blir så bra vänner


   
SvaraCitera

fan vilken fin vänskap ni verkar ha fått. Ta vara på den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EternalSunshine:

gillar honom massor. snälla, ge mig en lösning på det här. 🙁

Härlig vänskap, kasta den inte i sjön.

1. gör jag fel som trott att han varit intresserad?
Näh. Det är rätt vanligt att tro sådant i vänskapsrelationer mellan könen, vad jag förstått.
Hatar när det händer.

2. hur skulle ni tänka kring denna situation: är det normalt att snacka så mycket utan att vara intresserade?
Om man är riktigt goda vänner, jomenvisst.

3. vad tror ni att han tänker/tycker?
Att han vill vara din vän. Kanske. [tard]

4. borde jag gå vidare?
Ja, med tanke på att du tagit upp det och han förmodligen varit ärlig när han sagt att han inte vill ha annat än vänskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EternalSunshine:

1. gör jag fel som trott att han varit intresserad?

Nej, det är väl inget fel med det. Inte alls.

EternalSunshine:

2. hur skulle ni tänka kring denna situation: är det normalt att snacka så mycket utan att vara intresserade?

Ja, man kan ju prata jättemycket med sina vänner.

EternalSunshine:

3. vad tror ni att han tänker/tycker?

Att han vill ha kul. Fast jag vet inte på vilket sätt.

EternalSunshine:

4. borde jag gå vidare?

Hurdå gå vidare? Sluta snacka med honom eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Hurdå gå vidare? Sluta snacka med honom eller?

ja, eller hur man nu går vidare.. i alla fall försöka släppa känslorna jag har för honom. det innebär väl indirekt att sluta snacka med honom antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EternalSunshine:

ja, eller hur man nu går vidare.. i alla fall försöka släppa känslorna jag har för honom. det innebär väl indirekt att sluta snacka med honom antar jag.

Eller så kan du försöka att bara vara vän med honom? om det går..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Eller så kan du försöka att bara vara vän med honom? om det går..

jaa, försökt. men det är svårt när vi pratar som vi gör, och när vi kommer så bra överens..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EternalSunshine:

men det är svårt när vi pratar som vi gör

Hur pratar ni..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Hur pratar ni..?

vi pratar varenda dag, från morgon till kväll, vi har konstant kontakt med varandra. vi berättar allt för varann. och om det fortsätter i den takten kommer jag aldrig komma över honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EternalSunshine:

vi pratar varenda dag, från morgon till kväll, vi har konstant kontakt med varandra. vi berättar allt för varann. och om det fortsätter i den takten kommer jag aldrig komma över honom.

Det låter som att ni har en underbar connection..men det är klart att det kanske är jobbigt om du vill göra saker med honom som han inte vill?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Det låter som att ni har en underbar connection..men det är klart att det kanske är jobbigt om du vill göra saker med honom som han inte vill?

precis. så, jag vet inte..
bör jag typ vänta och se om det blir nåt mer? det kan ju ta flera år och ska ju inte slösa tid på att bara vänta, men vi har en sån härlig connection! blöööööö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EternalSunshine:

bör jag typ vänta och se om det blir nåt mer?

han har ju sagt att han "bara vill ha lite kul" ,så..jag vet inte riktigt vad det betyder? Har han sagt det? Det låter inte riktigt som vänskap om du frågar mig..

EternalSunshine:

det kan ju ta flera år och ska ju inte slösa tid på att bara vänta,

Nej, det ska du verkligen inte göra. Du förtjänar ju någon som vill ha dig lika mycket som du vill ha någon. Men jag förstår att det känns jobbigt eftersom du och den här killen har en så fin kontakt.

Hoppas det ordnar sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EternalSunshine:

1. gör jag fel som trott att han varit intresserad?

Nejdå [y]

EternalSunshine:

2. hur skulle ni tänka kring denna situation: är det normalt att snacka så mycket utan att vara intresserade?

Ja, det skulle det. Har själv pratar så mycket med killar, utan att vara ute efter ett förhållande.

EternalSunshine:

3. vad tror ni att han tänker/tycker?

Att han gillar dig - som vän. Och inte vill kasta bort en vänskap genom att endast snuska och att han vet att han inte vill ha ett förhållande? Vet ej [cool]

EternalSunshine:

4. borde jag gå vidare?

Ja, men inte säga upp vänskapen!! Den verkar ju fin osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förmodligen har han redan lagt dig i vänfacket. Han tycker nog om dig mycket och det verkar som att det är en väldigt fin vänskap ni har, så var rädd om den! Låt inte kärleken förstöra.

Möjligheten att han får andra känslor för dig än vänskap finns, men det är inget du ska förlita dig på.


   
SvaraCitera