Aviseringar
Rensa alla

koncentrationssvårigheter


Ämnesstartare

Axelinaaas:
Man kan göra test på internet och få veta om du kanske möjligen har t.ex ADHA, ADD osv...

Jag har testat, enligt testen så lutar det åt add hållet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Fast man är inte "sjuk". Det är bara ett paper på vad du har problem med och inget annat. Det är som när man ska till skolan men har ont i foten och inte kan vara med ja då måste man ju ha underskrift från en förälder för att få giltig frånvaro osv... Det är mer så bara att du har de hela livet. Inget " har är sjuk och behöver medicin och sedan läggas in på psyket".

Men det hade bara varit skönt om dem bah sa: du har koncentrationssvårigheter och detta kan du göra och så får du hjälp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Då kske du har ADD lr ngt. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Då kske du har ADD lr ngt. :/

Ja kanske 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Du måste ju avslöja för andra om du har någon sjukdom, tillexempel ADHD

Det har jag inte :/


   
SvaraCitera

Har samma problem. Ingen diagnos, dock.


   
SvaraCitera

Du har förmodligen ADD.

Ett tips är att du antecknar sammanfattningsvis vad som du har läst så vet du det till nästa gång och i allt du gör så att du har koll på varenda sak som du behöver komma ihåg! Glad
Och säg inte: Nämen det kommer jag inte orka. eller något sånt, det här kommer du ha stor nytta av i framtiden och det är mycket bättre om du gör så än att man tror att man kommer ihåg osv, det brukar vara ett problem som jag stöter på ofta för att jag glömmer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Du har förmodligen ADD.

Ett tips är att du antecknar sammanfattningsvis vad som du har läst så vet du det till nästa gång och i allt du gör så att du har koll på varenda sak som du behöver komma ihåg! Glad
Och säg inte: Nämen det kommer jag inte orka. eller något sånt, det här kommer du ha stor nytta av i framtiden och det är mycket bättre om du gör så än att man tror att man kommer ihåg osv, det brukar vara ett problem som jag stöter på ofta för att jag glömmer!

Ok, men problemet är att jag alltid glömmer bort att anteckna och sammafatta 


   
SvaraCitera

missdaisy :

Ok, men problemet är att jag alltid glömmer bort att anteckna och sammafatta 

Då får du väl se till att ha påminnelser om att du måste anteckna det du måste komma ihåg Galen


   
SvaraCitera

missdaisy :

Det har jag inte :/

Oj skulle skriva ''Du måste inte'' men du skrev ju ''psykisk ohälsa'' så skrev bara ett exempel på ADHD, menade inte att du hade det xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Då får du väl se till att ha påminnelser om att du måste anteckna det du måste komma ihåg Galen

i skolan så antecknat man inte så mycket eftersom vi sällan har genomgångar plus att vi använder oss av skoldatorer när vi skriver uppsatser Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Oj skulle skriva ''Du måste inte'' men du skrev ju ''psykisk ohälsa'' så skrev bara ett exempel på ADHD, menade inte att du hade det xD

Nej förstod det, men jag förstod inte riktigt helheten i texten 🙂 fattade inte riktigt om du menade om jag skulle berätta för en läkare om jag har adhd även fast jag inte är utredd. Men tror att jag har depression eller add kanske båda två Rullar ögonen


   
SvaraCitera

missdaisy :

Nej förstod det, men jag förstod inte riktigt helheten i texten 🙂 fattade inte riktigt om du menade om jag skulle berätta för en läkare om jag har adhd även fast jag inte är utredd. Men tror att jag har depression eller add kanske båda två Rullar ögonen

Nej asså du skrev ''vill inte få en stämpel på mig'', så jag menade att du kommer ju inte får någon stämpel om du inte berättar för någon. Söt Jag skriver lite konstigt ibland.


   
SvaraCitera

missdaisy :

i skolan så antecknat man inte så mycket eftersom vi sällan har genomgångar plus att vi använder oss av skoldatorer när vi skriver uppsatser Förvirrad

Fast man kan fortfarande antecka läxor som man har och strukturerar upp så att man har koll på läget och pluggar till uppsatserna och proven.
Gör som du vill men kom ihåg att det är både skolan och du som har ansvar Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Fast man kan fortfarande antecka läxor som man har och strukturerar upp så att man har koll på läget och pluggar till uppsatserna och proven.
Gör som du vill men kom ihåg att det är både skolan och du som har ansvar Blink

Tack! Jag får inga läxor längre.Icke!


   
SvaraCitera