Aviseringar
Rensa alla

Kondom?


Ämnesstartare

Nachac:

Jag har inget, men exempelvis herpes är obotligt och särskilt tjejer kan ju ha fått det ofrivilligt.

Absolut, men vet man att killen man ligger med har kollat sig så är man ju i princip säker. Har aldrig haft en könssjukdom, så det har fungerat hittills. Om jag skulle hamna i situationen där jag inte vet om han är smittofri, så skulle jag självklart använda kondom. Är dock nästan hellre utan sex i de fallen, då kondomer kliar och känns obehagliga.

"Herpes i underlivet är vanligt. En tredjedel av alla vuxna bär på viruset, men på grund av de lindriga besvären vet tre av fyra smittade inte om det."


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Absolut, men vet man att killen man ligger med har kollat sig så är man ju i princip säker.

Mitt exempel var inte så deltagande när hon fick smittan.

Ingemarsdotter:

Är dock nästan hellre utan sex i de fallen, då kondomer kliar och känns obehagliga

Sen är ju inte penetration alla aspekter av sex. Men får säga att jag är nyfiken på kondomlös sådan, då jag inte provat det än.


   
SvaraCitera

Korkat att ej använda. Kondomerna nuförtiden är jättetunna, så det är knappast en kartong man trär på kuken.


   
SvaraCitera

isola:

Korkat att ej använda. Kondomerna nuförtiden är jättetunna, så det är knappast en kartong man trär på kuken.

Jag hoppas verkligen att det finns tunnare än de jag har använt, ty hittills har det endast varit mental njutning vid denna aspekt av sexet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Mitt exempel var inte så deltagande när hon fick smittan.

Du menar som i våldtäkt? [sad][shake]
Vet hur det känns

Nachac:

Sen är ju inte penetration alla aspekter av sex.

Nej, visst, man ska undvika både samlag och petting om man har könssjukdomar, då de sprids väldigt lätt. Tråkigt att det inte finns något bot till herpes!

Har haft mycket av båda, men insett att sex utan är så mycket bättre för mig. Det är säkert individuellt, en del känner kanske ingen skillnad, men jag är rätt trång och upplever att den skaver oavsett hur våt jag är.


   
SvaraCitera

Nachac:

Jag hoppas verkligen att det finns tunnare än de jag har använt, ty hittills har det endast varit mental njutning vid denna aspekt av sexet.

vilken/vilka använde du?


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

men jag är rätt trång och upplever att den skaver oavsett hur våt jag är.

folk som fött barn brukar inte vara speciellt trånga, eller iaf inte lika trånga som de som ej fött barn, så det kanske bara är ngt du fått för dig att det skaver


   
SvaraCitera

Det känns mindre och ser avtänande ut. Är inget fan.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Du menar som i våldtäkt? [sad][shake]

Jao. Hon fick ett härligt paket könssjukdomar på köpet.

Ingemarsdotter:

Vet hur det känns

Jag beklagar, eller vad man säger. Finns inte så mycket man kan säga som känns genuint, men du har mitt deltagande.

Ingemarsdotter:

Har haft mycket av båda, men insett att sex utan är så mycket bättre för mig. Det är säkert individuellt, en del känner kanske ingen skillnad, men jag är rätt trång och upplever att den skaver oavsett hur våt jag är.

Jo, det verkar onekligen vara olika uppfattning. Jag känner nästan inget med, så skillnaden borde vara stor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klockarn:

Samma känsla

kanske möjligtvis mindre friktion. Men tycker det inte spelar någon större roll ärligt talat.


   
SvaraCitera

isola:

vilken/vilka använde du?

Tunnaste är väl "Thin" från RFSU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det kanske bara är ngt du fått för dig att det skaver

är du mitt kön eller?
försök inte tala om för mig hur stor eller liten min fitta är [y]

(Fight Club: I'm Jills' nipples)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag känner nästan inget med, så skillnaden borde vara stor.

Det är absolut individuellt hur mycket det känns, men om du prövar utan med någon du vet är testad någongång kan du ju svara för det själv [y]


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

är du mitt kön eller?

ja, hej!

menade bara att du säkerligen inte är lika tight som någon som inte fött barn, och det finns många sådana som inte finner kondomer skavande, så det beror nog inte på det.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Det är absolut individuellt hur mycket det känns, men om du prövar utan med någon du vet är testad någongång kan du ju svara för det själv [y]

Ja, ska bara hitta någon mer som är värd att ligga med.


   
SvaraCitera