Aviseringar
Rensa alla

Kondom i slutet?


Ämnesstartare

Hur stor är risken att bli gravid om man sätter på kondomen i slutet (alltså innan han kommer)?


   
Citera

Det är fullständigt idiotisk då försatsen inte är skyddad, risken är påtagligt stor.


   
SvaraCitera

Vad fan lärde ni er på sexualkunskapen egentligen?!


   
SvaraCitera

Nä, det är bäst att ha kondom på först och sedan ta av den.


   
SvaraCitera

Samet:

Hur stor är risken att bli gravid om man sätter på kondomen i slutet

Försatsen innehåller också spermier så chansen är typ lika stor som om man inte använder kondom alls.


   
SvaraCitera

Frippe96:

Försatsen innehåller också spermier så chansen är typ lika stor som om man inte använder kondom alls.

nej inte lika....


   
SvaraCitera

Hahahaha... alltså..förlåt.. men varför inte bara sätta på den från början?


   
SvaraCitera

Samet:

Hur stor är risken att bli gravid om man sätter på kondomen i slutet (alltså innan han kommer)?

risken för könssjukdommar går med upp just saying 😛


   
SvaraCitera

marginalt mindre, men idiotiskt


   
SvaraCitera

vad fan...... avbryter ni för att sätta på kondomen så att han kan komma eller va..


   
SvaraCitera
Åtta

Jag antar att det borde vara ungefär som vid avbrutet samlag. CDCs National Survey of Family Growth uppskattar den typiska failure raten för avbrutet samlag till 27%. Med andra ord innebär det att om hundra kvinnor har avbrutet samlag under ett år så uppskattas 27 av dem bli gravida under det året. Mer information kan du läsa ​här.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

men alltså VA? Dummaste jag hört på länge, dessutom - hur sexigt är det att avbryta sexet mitt i för att trä på en kondom? Varför inte bara ha den från början? VART ÄR LOGIKEN??


   
SvaraCitera

P piller.

That is all.


   
SvaraCitera

Mousserande:

P piller.


   
SvaraCitera