Aviseringar
Rensa alla

Kondom pang!


Ämnesstartare

Såhär är det.
Av alla gånger jag har haft sex med min pojkvän så har kondomen gått sönder 2 gånger. Det är inte en speciellt stor procent men att den överhuvud taget händer skrämmer oss båda. Senast var igår men det var 3e gången så det hade inte gått för honom när vi upptäckte att den var sönder. (TUR!)

Hur vanligt är det egentligen att den går sönder?
Känns lite illa att inte kunna slappna av för att man är nervös för att den ska spricka. Jag har funderat på andra preventivmedel men jag är inte jättepepp på att börja med någon P-grej eftersom jag itne vill leva på hormoner, jag vill vara mig själv, och jag vet att jag påverkas av sånt. Jag blev lite avskräckt när jag tog ett dagen efter-piller för några månader sedan, jag påverkades verkligen av det.

Vilket preventivmedel är enklast och mildast men funkar ändå?
Jag vill inte ha nåt bindande som t ex stav.


   
Citera

Avhållsamhet.


   
SvaraCitera

Pessar?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Jag blev lite avskräckt när jag tog ett dagen efter-piller för några månader sedan, jag påverkades verkligen av det.

Inte för att jag riktigt förstår den logiska kedjan mellan att inte vilja använda ett smidigt preventinmedel utan fuffens för att sen bli avskräckt för att du måste ta ett dagen-efter piller.

Fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Inte för att jag riktigt förstår den logiska kedjan mellan att inte vilja använda ett smidigt preventinmedel utan fuffens för att sen bli avskräckt för att du måste ta ett dagen-efter piller.

Fail.

Dagen efterpillret innehåller ju en jävla grejs som jag inte upplevde som särskilt posetivt. jag vet inte hur jag skulle reagera på p-piller eftersom det verkar vara väldigt individuellt men du kanske har några tips?

Fail att ha tagit ett dagen efter-piller? tror jag de flesta har gjort någon gång


   
SvaraCitera

massgrav:

bli avskräckt för att du måste ta ett dagen-efter piller.

Antagligen så menade hon att hon påverkades psykiskt/fysiskt av att ta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lemasives:

Pessar?

verkar skitjobbigt.

mjölk:

Antagligen så menade hon att hon påverkades psykiskt/fysiskt av att ta det.

right


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Dagen efterpillret innehåller ju en jävla grejs som jag inte upplevde som särskilt posetivt.

No shit, det likviderar ju resterna av vad som hade kunnat bli ett barn.

Postlapsaria:

Fail att ha tagit ett dagen efter-piller? tror jag de flesta har gjort någon gång

Tror att det är galet färre människor som går på P-piller som gjort det. Varför göra det svårare för sig än att ploppa i sig en tablett om dagen och sen inte behöva bry sig om ifall kondomer spricker eller var ni kan ha sex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

No shit, det likviderar ju resterna av vad som hade kunnat bli ett barn.

Nej, det är ingen abort.

massgrav:

Tror att det är galet färre människor som går på P-piller som gjort det. Varför göra det svårare för sig än att ploppa i sig en tablett om dagen och sen inte behöva bry sig om ifall kondomer spricker eller var ni kan ha sex?

DÄRFÖR ATT jag har hört så sjukt mycket skräckhistorier om p-piller och liknande samt att jag är väldigt svängig i humöret redan och är rädd att det ska bli värre om jag käkar hormoner. Men jag kanske går till um och snackar med dem om det någon dag framöver.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Nej, det är ingen abort.

Förhindrar ju befruktning, alltså likviderar det chanser/rester till vad som hade kunnat bli ett barn.

Postlapsaria:

DÄRFÖR ATT

Du kan ju få jämnar humör utav skiten också. Man får vara glad över det lilla, åtminstonde är det inte jag som är din partner [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Förhindrar ju befruktning, alltså likviderar det chanser/rester till vad som hade kunnat bli ett barn.

Det förhindrar ju bara spermierna från att befrukta.
hah annars hade det ju varit "abort" varje gång han inte kom i en eller liknande

massgrav:

Du kan ju få jämnar humör utav skiten också. Man får vara glad över det lilla, åtminstonde är det inte jag som är din partner [bigsmile]

ska jag vara glad över att det inte är du som är min partner? ^^ hahha kanske lite
dock är din visningsbild fett med respekt. måste se på sju haven snart


   
SvaraCitera

massgrav:

Förhindrar ju befruktning, alltså likviderar det chanser/rester till vad som hade kunnat bli ett barn.

Vilka rester är det du snackar om?

The morning-after pill — a form of emergency birth control — is used to prevent a woman from becoming pregnant after she has had unprotected sex.

Here's how the morning-after pill works. Human conception rarely occurs immediately after intercourse. Instead, it occurs as long as several days later, after ovulation. During the time between intercourse and conception, sperm continue to travel through the fallopian tube until the egg appears. So taking emergency birth control the "morning after" isn't too late to prevent pregnancy.


   
SvaraCitera

Avatar:

Vilka rester är det du snackar om?

Avatar:

prevent a woman from becoming pregnant

Eftersom att personen i fråga förmodligen inte vill bli gravid, så lär hon med alla medel möjliga också sträva efter att inte bli det.

Och på så sett utplåna alla chanser till vad som hade kunnat bli ett barn.

Postlapsaria:

hah annars hade det ju varit "abort" varje gång han inte kom i en eller liknande

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Precis.

[confused]

massgrav:

Eftersom att personen i fråga förmodligen inte vill bli gravid, så lär hon med alla medel möjliga också sträva efter att inte bli det.

Och på så sett utplåna alla chanser till vad som hade kunnat bli ett barn.

så du tycker att det är fel att skydda sig?
tycker du bara att man ska ha sex om man vill ha barn? [no-no]


   
SvaraCitera

massgrav:

Eftersom att personen i fråga förmodligen inte vill bli gravid, så lär hon med alla medel möjliga också sträva efter att inte bli det.

Jag förstår fortfarande inte vilka "rester" det är du snackar om.


   
SvaraCitera