Aviseringar
Rensa alla

Kondom under veckan som tjejen äter sockerpiller?


Ämnesstartare

Tjena!

Min tjej käkar neovletta 28, och jag undrar om vi behöver använda kondom under den veckan som hon knaprar sockerpiller?

Enkel fråga, som förhoppningsvis får ett snabbt svar[y]


   
Citera

Nej..


   
SvaraCitera

Better safe than sorry


   
SvaraCitera

behöver och behöver även då blir det ju inte helt säkert


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så skyddet är inte lika bra under den veckan eller vadå?


   
SvaraCitera

min gf käkar inte sockergrejerna. Jag frågade varför de ens finns och hon sa att det var för noobs för att de inte ska glömma bort att beställa nya, typ. Stämmer det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att det är för att ens dagliga rutiner inte ska rubbas.
Så de är väl till folk som måste ha det som en rutin sju dagar i veckan annars glömmer dom det[tard]


   
SvaraCitera

Fixxxer:

Har hört att det är för att ens dagliga rutiner inte ska rubbas.
Så de är väl till folk som måste ha det som en rutin sju dagar i veckan annars glömmer dom det[tard]

Ahmen, precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag googlade lite och hittade detta:

"P-piller fungerar så att de skyddar mot graviditet även under veckan med sockerpiller. Efter tre veckor med p-piller skyddar dessa alltså mot graviditet under ytterligare en vecka . Under denna veckan brukar det komma en mensliknande blödning."

Och det var någon barnmorska som svarat, så det ska man kanske lita på?[tard]


   
SvaraCitera

Fixxxer:

Under denna veckan brukar det komma en mensliknande blödning."

Och det var någon barnmorska som svarat, så det ska man kanske lita på?[tard]

Jag som alltid trott att p-piller motverkade mens [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte alla tydligen. Alla lindrar mensvärken dock, men fan vad underbart att man kan köra på som vanligt under veckan med sockerpiller[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag frågade varför de ens finns och hon sa att det var för noobs för att de inte ska glömma bort att beställa nya, typ. Stämmer det?

ja, det stämmer. Det är typ bara för att man ska hålla samma rutin och inte glömma något piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Jag som alltid trott att p-piller motverkade mens

på ett vis, om man äter östrogenfria piller så kan mensen uteslutas. äter man piller med östrogen i så har man "en vit vecka" då man bara äter sockerpiller (som inte har någon betydelse om man äter eller inte). Men själva grejen med p-pillren är att det gör så vi får ingen ägglossning och därmed inte kan bli gravid.


   
SvaraCitera