Aviseringar
Rensa alla

Kondylom?


Hej!
Jag har för en tid (1-1,5 år sedan) lidit av kondylom (blomkåls-liknande vårtor) på insidan förhuden runt "ollon-huvudet", som jag nu tror jag har blivit av med behandling med Wartec. Har inte sett dessa vårtor på ett tag nu.

Dock fick jag för ett tag sedan (4-5 månader) 2-3 vårtor på förhuden som har sakta sakta växt sig större.

Bifogar en bild:
http://www.ladda-upp.com/bilder/52870/kanske-kondylom

Därför undrar jag, ser detta ut som kondylom-vårtor?
Det som är lite skrämmande är att den stora vårtan sitter på samma ställe som jag hade kondylom på, fast kondylomvårtorna som jag hade för ca 1 år sedan satt på insidan förhuden, vid "ollon-ringen".

Varför jag ställer denna frågan här är därför att jag är skeptisk/osäker. Jag behandlade nämligen vårtorna med Wartec under en hel vecka för 2-3 månader sedan. Detta gav inget som helst resultat. Däremot när jag penslade på Wartec på mina blomkåls-liknande vårtor för 1 år sedan tog det inte längre än ca 1 vecka innan dom var helt borta.

Kortfattat så har jag nya vårtor, med annat utseende, på samma ställe (fast på utsidan), som inte Wartec biter på.
Är detta också kondylom som har sökt sig till utsidan, eller är det någon annan typ av vårtor (varför inte Wartec biter på dem)?

Skulle vara väldigt tacksam för svar!
Mvh Anonym


   
Citera

Tänker inte kolla på bilden, men förslagsvis så går du till någon som har erfarenhet av det här?


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Tänker inte kolla på bilden

Du gjorde rätt val [rolleyes]


   
SvaraCitera

fin snopp


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

fin snopp

undrar hur ankzors ser ut nu [crazy]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

undrar hur ankzors ser ut nu [crazy]

hahahahaha 😀


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera
Issen

anonyyym:

Är detta också kondylom som har sökt sig till utsidan, eller är det någon annan typ av vårtor (varför inte Wartec biter på dem)?

Som många säger så bör du gå och kolla. Sen är det hur som helst rätt vanligt att man får det igen när man väl haft då viruset stannar kvar i kroppen låååång tid.


   
SvaraCitera

åååh vill ej vistas mer i denna tråd, är bara så glad att jag lyckats undvika sådant läskigt[cry]

*ryser*


   
SvaraCitera
time
 time

Panda:

Du gjorde rätt val

Bilden var ju inte äcklig nånstans? [shake]

Iallafall, om du är orolig så ska du kolla upp det. Vi är inte utbildade läkare, så du lär få ett bättre (och mer seriöst) svar från vårdcentralen. Hopp hopp!


   
SvaraCitera

Det är självklart upp till var och en om man vill kolla på bilden eller inte. Men ifall ni är och surfar runt i Könssjukdomar och hittar en tråd som heter Kondylom tycker jag att ni borde förstå vad som väntar.

Jo, jag är medveten om det "timeisrunningout".
Men det är en självklarhet för mig (och de flesta killar) att försöka de "anonyma" metoderna först och främst att få hjälp och klarhet, innan man drar till en vårdcentral i egen hög person och måste dra ner gylfen 🙂 Men tack ändå!


   
SvaraCitera

Saken är den att man kan alltid få tillbaka kondylom, det finns typ i blodet så du kan få tillbaka det efter 1 år igen. Men det bästa du kan göra är att gå till ungdomsmottagningen, för det kan vara ett ärr. Då kan de ge dig en spruta och bränna bort det 🙂


   
SvaraCitera