Aviseringar
Rensa alla

Kondylom - Receptbelagt Medel(HJÄLP)


Ämnesstartare

Tjaba, jag är 16 och ett halft år gammal, och har precis fått reda på att jag har ... herpes. Har fått råd att köpa mig lite Wartec att klena på dehär sakerna sk. könsvårtor (ja ska fan ... :@)

Aja, har lite frågor. Eftersom medlet Wartec, som ska slöa ner vårtorna eller hur nu dem sa, är receptbelagt, så menas det att jag mste ha föräldrar med mig att köpa det pga jag är under 18?

För jag känner fan inte för att ens låta mina föräldrar få veta att jag har en könssjukdom, inget dem ska behöva lägga sig i.
Men måste jag det? Och 2. Eftersom det är sk. Platta Herpes, som UM sa :S ( det syns inte om man kollar på ollonet sådär, men tar man och sätter fingrarna på de och drar lite så öppnas små sprickor bildade av vårtorna. men har jag de kan ja väl inte använda massa wartec på? då fuckas ju hela ollonet? aja tacksam för litt svar


   
Citera

vanligkille:

är receptbelagt, så menas det att jag mste ha föräldrar med mig att köpa det pga jag är under 18?

Nej det betyder att du behöver få recept på det av en läkare


   
SvaraCitera

Vänta lite... Jag fattar inte. Har du kondylom eller har du herpes?


   
SvaraCitera

[chocked]


   
SvaraCitera
Åtta

vanligkille:

Tjaba

[bigsmile]

vanligkille:

16 och ett halft år gammal

[bigsmile]

vanligkille:

herpes

vanligkille:

Kondylom

[confused]


   
SvaraCitera

Ja,dina föräldrar ska med+ dom måste intyga att du har herpes så låt dom kolla på dina vårtor.

nej,dom ska inte med,receptet är ju utskrivet till dig.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanligkille:

Tjaba, jag är 16 och ett halft år gammal, och har precis fått reda på att jag har ... herpes

oj fan varför skrev jag herpes -.- jag menar ondylom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanligkille:

jag menar ondylom

KONDYLOM KONDYLOM KONDYLOM KONDYLOM KONDYLOM KONDYLOM

Fav vad allt jävlas med mig 🙁


   
SvaraCitera

lite svårt att dölja att du har en könssjukdom, sedan måste nu nog berätta ändå, om någon kommer i kontakt med herpes sår i stora mängder så kan man ju bli smittad sj, därför måste du ju bla annat se till så ingen rör din handduk osv,
sedan finns ju smittskyddslagen:

2 § Den som vet eller har anledning att misstänka att han eller hon bär på en smittsam sjukdom är skyldig att vidta de åtgärder som krävs för att skydda andra mot smittrisk.
Den som vet att han eller hon bär på en allmänfarlig sjukdom är skyldig att lämna information om smittan till andra människor som han eller hon kommer i sådan kontakt med att beaktansvärd risk för smittoöverföring kan uppkomma.

rent juridikt måste du berätta.[no-no]


   
SvaraCitera

martin312:

rent juridikt måste du berätta.

Nej, kondylom innefattas inte av smittskyddslagen. Du behöver inte berätta. Allt du behöver göra är att gå till en doktor och se vad han har att säga.


   
SvaraCitera

Gnarly!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera