Aviseringar
Rensa alla

Konfirmation?


Ämnesstartare

Av ren nyfikenhet vill jag ställa ett par frågor:
1.Är du konfirmerad?
2.Varför konfirmerade du dig isåfall?
3. På vilket sätt konfirmerade du dig - kristet, humanistiskt, annat?
4. Vad är skillnaden mellan en kristen och en ateistisk konfirmation?
5. När man konfirmerar sig kristet konfirmerar (bekräftar) man ju sin kristna tro. När man konfirmerar sig ateistiskt vad är det då man konfirmerar?


   
Citera

BrainwashedIdiot:

1.Är du konfirmerad?

nej


   
SvaraCitera

BrainwashedIdiot:

1.Är du konfirmerad?

aa


   
SvaraCitera

konfirmerad [confused]
Behöver ingen jävla bekräftelse
är ej dopad heller [cool]


   
SvaraCitera

BrainwashedIdiot:

Av ren nyfikenhet vill jag ställa ett par frågor:

1.Är du konfirmerad?
ja

2.Varför konfirmerade du dig isåfall?
kompisar skulle gå konfirmationen så jag gick den också

3. På vilket sätt konfirmerade du dig - kristet, humanistiskt, annat?
kristet

4. Vad är skillnaden mellan en kristen och en ateistisk konfirmation?
no freakin idea

5. När man konfirmerar sig kristet konfirmerar (bekräftar) man ju sin kristna tro. När man konfirmerar sig ateistiskt vad är det då man konfirmerar?
om det är i SvK ja, men man behöver inte vara döpt för att gå konfirmationen i t.ex frikyrkorna. Konfirmationen är mer som en grundutbildning i vad kristen tro handlar om kan man säga


   
SvaraCitera

Är inte konfirmerad


   
SvaraCitera

1.Är du konfirmerad?
Japp
2.Varför konfirmerade du dig isåfall?
Man får saker!
3. På vilket sätt konfirmerade du dig - kristet, humanistiskt, annat?
kristet
4. Vad är skillnaden mellan en kristen och en ateistisk konfirmation?
fan vet ja
5. När man konfirmerar sig kristet konfirmerar (bekräftar) man ju sin kristna tro. När man konfirmerar sig ateistiskt vad är det då man konfirmerar?
fan vet ja


   
SvaraCitera

1.Är du konfirmerad?
aaa
2.Varför konfirmerade du dig isåfall?
för presenterna, värsta jag gjort lol
3. På vilket sätt konfirmerade du dig - kristet, humanistiskt, annat?
kristet
4. Vad är skillnaden mellan en kristen och en ateistisk konfirmation?
no idea
5. När man konfirmerar sig kristet konfirmerar (bekräftar) man ju sin kristna tro. När man konfirmerar sig ateistiskt vad är det då man konfirmerar?
no idea


   
SvaraCitera

BrainwashedIdiot:

1.Är du konfirmerad?

Ja.

BrainwashedIdiot:

2.Varför konfirmerade du dig isåfall?

"Bara vart så." Syskon och kusiner har konfirmerat sig trots att ingen är religiös.

BrainwashedIdiot:

3. På vilket sätt konfirmerade du dig - kristet, humanistiskt, annat?

Vanligt kristet.

BrainwashedIdiot:

4. Vad är skillnaden mellan en kristen och en ateistisk konfirmation?

Ingen aning.

BrainwashedIdiot:

5. När man konfirmerar sig kristet konfirmerar (bekräftar) man ju sin kristna tro. När man konfirmerar sig ateistiskt vad är det då man konfirmerar?

Jag konfirmerade mig kristet men allt vart ändå en konfirmation att jag inte tror på allt det där...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1.Är du konfirmerad? Ja.
2.Varför konfirmerade du dig isåfall? Fick en klocka. Konfirmationslägret var förövrigt ett mobbingläger i sann kristen anda. Jag fick dela rum med honom. Jippi.
3. På vilket sätt konfirmerade du dig - kristet, humanistiskt, annat? Kristet.
4. Vad är skillnaden mellan en kristen och en ateistisk konfirmation? Finns ateistisk konfirmation?
5. När man konfirmerar sig kristet konfirmerar (bekräftar) man ju sin kristna tro. När man konfirmerar sig ateistiskt vad är det då man konfirmerar?


   
SvaraCitera

nej
nej
nej
nej
nej


   
SvaraCitera

Lounge fact:

no idea

ja?


   
SvaraCitera
Zsasz

Lounge fact:

2.Varför konfirmerade du dig isåfall?
för presenterna, värsta jag gjort lol

Detta var det enda skälet att jag äns funderade på att konfirmera mig, gjorde dock det aldrig, gick dit en gång men jag tyckte det var för tråkigt..


   
SvaraCitera

1.Är du konfirmerad?
Nej.


   
SvaraCitera

1.Är du konfirmerad? Ja

2.Varför konfirmerade du dig isåfall? Alla andra duktiga flickor gjorde det och det var vad alla förväntade sig. Är dessutom döpt och trodde från och till på Gud.

3. På vilket sätt konfirmerade du dig - kristet, humanistiskt, annat? Kristet, var i kyrkan 12 ggr och gick till ett kapell med en präst en gång i veckan.

4. Vad är skillnaden mellan en kristen och en ateistisk konfirmation? Ateistisk "konfirmationer" innehåller inte någon religion. Det är väl den som är humanistisk?

5. När man konfirmerar sig kristet konfirmerar (bekräftar) man ju sin kristna tro. När man konfirmerar sig ateistiskt vad är det då man konfirmerar? Ingenting, det är mer ett substitut för den kristna konfirmationen.


   
SvaraCitera