Aviseringar
Rensa alla

Konfirmation - hiss eller diss?


Varken bu eller bä, men själv är jag inte konfirmerad. Det pga att jag inte är ett dugg kyrklig eller troende.


   
SvaraCitera

time: Nej, för att...

Är ej kristen.


   
SvaraCitera


är inte kristen


   
SvaraCitera

Nej, är inte kristen +Hade inte tid eller ork..


   
SvaraCitera
höna

Är konfirmerad, det var en självklarhet för mig. Alla i min släkt är konfirmerade, och även om jag inte tror asmkt på gud direkt så är kristendomem den religion jag föddes in i och jag är inte främmande inför att lära mig mer om den.


   
SvaraCitera

höna:
Är konfirmerad, det var en självklarhet för mig. Alla i min släkt är konfirmerade, och även om jag inte tror asmkt på gud direkt så är kristendomem den religion jag föddes in i och jag är inte främmande inför att lära mig mer om den.

Samma anledning här. 


   
SvaraCitera

Nej, jag konfirmerade mig aldrig eftersom jag varken är kristen eller finner den religionen intressant. Sedan var det ju även ett stort nej till allt man skulle få göra inom konfirmationen. 
Så det kändes väldigt ovärt även om man skulle få en belöning efteråt 🙂


   
SvaraCitera

Ja pga bor på landet


   
SvaraCitera

eller bodde


   
SvaraCitera

time: Nej, för att...

Jag avskyr religion.


   
SvaraCitera

Carolineelisabeth95:

Samma anledning här. 

Carolineelisabeth95:

Samma anledning här. 

Ganska omoget


   
SvaraCitera

Nej pga i vår familj konfirmeras man typ i samma stund som man döps (lite skumt, men min familj är ortodox och då funkare så va), så jag konfirmerades inte i svenska kyrkan eller så. Hade nog inte velat heller.


   
SvaraCitera

time: Nej, för att...

Tror inte på Gud + att min dåvarande bästa kompis hoppade mitt födelsedagskalas pga att hans äldste bror skulle konfirmera sig och sedan dess har jag hatat konfirmation.


   
SvaraCitera
reben

ne
va ej kristen gillade inte religion tkte snarare d va coolt kalla sig antikrist o så. bara en av mina kompisar som konfirmerade sig oxo så kändes inte som nån grej man ville göra för att dom andra gjorde d elr så


   
SvaraCitera

time: Nej, för att..

jag var/är inte troende och ville hellre lägga min tid på annat. har varit väldigt aktiv inom svenska kyrkan som ung så kände att jag hade tillräcklig koll på kristendomen utan att konfrimeras. 


   
SvaraCitera