Aviseringar
Rensa alla

Konfirmationsläger?


Ämnesstartare

Vad är skillnaden med ett vanligt läger?

Ni som har testat, hur kändes det?


   
Citera
Ämnesstartare

avataren:

Vad är skillnaden med ett vanligt läger?

Kristet innehåll förmodligen ;D
Det kommer vara, om det var som då jag var på konfirmationsläger, bibel som läses, böner som bes, predikningar och även roliga aktiviteter.

Jag gillade det, fick även vara ledare ett antal år och blev alltid den coolaste ledaren enligt ungdomarna [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mkt knark sex o våld på sånna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillade också konfirmationslägret jag var på. Vi sysslade rätt mycket med att tolka bibeln inte bara lära oss texter utantill.

Skillnaden mot andra läger är väl att dom flesta andra läger har andra inriktningar, det finns nästan inga rena läger bara för lägrets skull (med andra ord, jag vet ett), andra typer av läger kan vara: Bäversafariläger, fredsläger, seglarläger osv osv osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter kul![smile] Men hur anmäler man egentligen sig till ett sånt läger, känns som det är lite sällsynt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avataren:

Låter kul![smile] Men hur anmäler man egentligen sig till ett sånt läger, känns som det är lite sällsynt.

konfirmationsläger eller de lägren Ensamvarg drog upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

konfirmationsläger eller de lägren Ensamvarg drog upp?

konfirmationsläger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avataren:

konfirmationsläger

ptja för det första så behöver du vara i den åldern så att du kan gå konfirmation öht ;D
vissa kyrkor tillåter att man är äldre så länge man inte är konfirmerad sedan tidigare.
annars kan du fråga någon kyrka om du kan vara konfirmationsledare där och hjälpa till med konfirmationen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ber böner ganska ofta.. [bigsmile]

Annars är det ganska nice.. Vi hade en asshet präst där, så vi tjuvkikade på henne i duschen.. Syndigt! Heheh [cool]


   
SvaraCitera

Knarko:

Jag gillade det,

Är det liksom kristet sektaktigt eller kan man ha kul även om man är bög och inte så värst religös? Min morsa vill gärna att jag skall konfirmera mig men jag har inte känt för det av olika orsaker..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Är det liksom kristet sektaktigt eller kan man ha kul även om man är bög och inte så värst religös?

Det beror helt och hållet på vilken kyrka och vilka människor det är som anordnar det.

Är det Jehovas (vet inte ens om de har konfirmationsläger) så blir det ganska så självklart sektaktigt då de räknas som sekt.
Men sen kan såklart SvK (Svenska Kyrkan), katolska kyrkan, ortodoxa och frikyrkorna vara lagda åt sekthållet beroende på församling.

Du kan nog förvänta dig att ämnet homosexualitet kommer tas upp om de vet om att du är det, kommer förmodligen tas upp under konfirmationens gång ändå.
Men är det en vettig kyrka så kan man diskutera det med dem utan att de fördömer en för det.

Frippe96:

Min morsa vill gärna att jag skall konfirmera mig men jag har inte känt för det av olika orsaker..

Om du inte vill det så tycker jag inte att du ska göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avataren:

Vad är skillnaden med ett vanligt läger?

Att det inte borde ligga i Sport och Fritid? Fritid är det väl förvisso, men känns mer åt det religiösa hållet...

Men det är säkert helfestligt. De flesta jag känner som konfirmerat sig gjorde det dock för att få något... typ en moppe eller något. Jag var inne på samma spår, men fick ingen sådan deal, så ingen konfirmation för mig. Men lika glad för det är jag.

avataren:

Ni som har testat, hur kändes det?

Har inte testat...

Ska köpa mig en bibel dock tror jag! Vill göra egen tolkning, inte köpa ett paket à la Apple där allt är färdigt och klart! Inte min kopp te!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Sport och Fritid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

bög

3 mos 18:22
Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.

[no-no][no-no][no-no]

Men den nämner ingenting om Lebbar[cute][badgrin][wink]

Festlig bok detdär. Tycker definitivt du ska åka på läger å studera den. Så blir mamsen glad me[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Men den nämner ingenting om Lebbar[cute][badgrin][wink]

Är ganska så säker på att du rycker saker ur sitt sammanhang för det ska stå något om att kvinnor inte ska ligga med kvinnor, om än inte ordagrant men det står i också där har jag för mig.


   
SvaraCitera