Aviseringar
Rensa alla

Konfirmera sig som vuxen?


Ämnesstartare

God eftermiddag!
Är det någon som konfirmerat sig som vuxen? Är 18 och vill konfirmera mig, så jag undrar hur det går till. Gör man liknande saker som de som konfirmerar sig vid 14-15 års ålder? Om man inte har en bibel, vet nån om man kan få låna en på plats?
tack!


   
Citera

Alpha kurser brukar kyrkor ha, så kolla i valfri kyrka om det finns något sådant som du kan delta på¨.


   
SvaraCitera
b1son

gå till kyrkan o fråga. tror inte man gör liknande saker, kände en som konfirmerade sig när han va 18 o d va inte läger elr sånt skit. iofs gjorde han d för han skulle bli präst så dom utformade konfirmationen lite utefter d


   
SvaraCitera

Det går absolut, men vet ej vilka tider på året som det är bäst.


   
SvaraCitera

Vad är anledningen till att du kommit till den ståndpunkten att du vill konfirmera dig vid 18 års ålder? Jag har inga åsikter eller kritik varför du vill göra det utan jag är bara nyfiken (i en strut).  Mycket glad


   
SvaraCitera

Kolla med ngn kyrka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:
Vad är anledningen till att du kommit till den ståndpunkten att du vill konfirmera dig vid 18 års ålder? Jag har inga åsikter eller kritik varför du vill göra det utan jag är bara nyfiken (i en strut).  Mycket glad

För att jag aldrig konfirmerade mig när jag var 14-15. Känner att jag har mognat lite mer slm person, och känner att jag vill konfirmera mig nu när jag är 18. 🙂


   
SvaraCitera

Dr_Cogitatio: För att jag aldrig konfirmerade mig när jag var 14-15. Känner att jag har mognat lite mer slm person, och känner att jag vill konfirmera mig nu när jag är 18. 🙂

Aha... ok. visst kan du konfirmera dig som vuxen. Oavsett om du tänker konfirmera dig i svenska statskyrkan eller i någon frikyrka. Tag kontakt med den kyrka du vill konformera dig i så hjälper de dig.

Bli konfirmerad som vuxen?


   
SvaraCitera

Finns ickereligiösa alternativ som inte håller på med tandtroll och tomtar,

http://www.humanisterna.se/konfirmation/

Master of Science in Engineering Physics / LTH 
Civilingenjör i teknisk fysik  /  LTH 


   
SvaraCitera

Här kan du se hur mycket du sparar i skatt om du går ur svenska kyrkan.

Magnus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jlivingstonsg:
Finns ickereligiösa alternativ som inte håller på med tandtroll och tomtar,

http://www.humanisterna.se/konfirmation/

Master of Science in Engineering Physics / LTH 
Civilingenjör i teknisk fysik  /  LTH 

Tack, men jag är inte särskilt intresserad av en sådan konfirmation. Apropå kyrkoskatt, så betalar jag gladeligen de pengarna 🙂  


   
SvaraCitera