Aviseringar
Rensa alla

Konflikten mellan Israel och Palestina!


Ämnesstartare

Nu ska jag vara en riktig jävel och dra igång en seriös tråd, om ett mycket seriöst ämne. Jag vet att det här är ett ämne som lätt kan spåra ut. Så snälla håll er på en lugn och sansad nivå.

Inga troll och inga jävla säg-elaka-saker tävlingar mellan extrem-vänstern och extrem-högern!

- Hur står ni i denna konflikt? Vem har rätt, varför?

- Kan ni se från eran motparts perspektiv, och förstå varför dem tycker annorlunda?

- Är era politiska tankar inblandade, eller handlar det om något annat?

Image


   
Citera

Inte för att vara dryg, men finns det inte tillräckligt med trrådar angående detta ämne?


   
SvaraCitera

jaså är det en konflickt nu igen suckisar att de aldrig ger sig


   
SvaraCitera

att ge judarna ett eget land av religiösa skäl går bort, i och med att sionism är ojudiskt. som folkgrupp, av rent praktiska skäl, visst. men det var ett tag sen judarna kom överens med muslimerna, så de kunde väl valt ett mer praktiskt ställe att placera deras land på? jag tänker mig, som vanligt, utah. jewtah, hur hett låter inte det? [party]


   
SvaraCitera

Jag som vänsterextremistisk samt opartisk Raëlist måste nog säga att jag står mitt i. I den gudalika avgrunden till judiskt rövhål det vill säga. Med andra ord så har jag svårt för att ta ställning i frågan, såvida det inte är sexställning vi talar om.


   
SvaraCitera

Realisten:

- Hur står ni i denna konflikt? Vem har rätt, varför?

Min åsikt är att båda sidor är idioter. Ingen sida har rätt, eftersom båda sidor beter sig som idioter.

Realisten:

- Kan ni se från eran motparts perspektiv, och förstå varför dem tycker annorlunda?

Jadå? Jag inbillar mig att jag åtminstone lite halvt kan förstå fundamentalisterna som vill döda alla judar eller galningarna som anser att mer våld är en långvarig lösning på ett problem. Om man inte har något annat på tankarna än att israel ska utplånas så är det svårt att tänka ordentligt, likaså är det svårt att tänka ordentligt när man själv eller bekanta får bomber över sig.

Realisten:

- Är era politiska tankar inblandade, eller handlar det om något annat?

Inte direkt. Min position är hårt pragmatisk.

--
Ovanstående positioner lär vara de som alla med minsta lilla intelligens tror på (med undantag för de som inte ens tänkt på situationen). Påstår man att någon sidas handlingar är justifierade är man efterbliven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Inte för att vara dryg, men finns det inte tillräckligt med trrådar angående detta ämne?

Har faktiskt inte sökt, men såg att det inte fanns någon aktiv så jag tänkte "Äheh jag kör på bara!".


   
SvaraCitera

Men om jag nu skall tillföra något iaf.

Realisten:

- Hur står ni i denna konflikt? Vem har rätt, varför?

Vem som har rätt eller fel är rätt dead end. Man kommer inte fram till något. Man kan dock ifrågasätta vissa aktioner och liknande från bägge sidor.

T.ex så var det fel av de nationalistiska judarna att ta till terroristmetoder för att få fram sin vilja.

Realisten:

- Kan ni se från eran motparts perspektiv, och förstå varför dem tycker annorlunda?

Om de använder argumentet om att området tillhörde dem från början, så nej, löjligt argument.

Realisten:

- Är era politiska tankar inblandade, eller handlar det om något annat?

Näe, mer min synpunkt hur saker och ting genomfördes genom historiens gång, och till vilket syfte och priset av det.


   
SvaraCitera

Glasöken.


   
SvaraCitera

Realisten:

- Hur står ni i denna konflikt? Vem har rätt, varför?

Ingen av dem har rätt. Uppenbart varför Hamas har stöd i Palestina, men att stödja Hamas när man vet vilka dem är är idioti. De mördar oskyldiga barn och skiter fullständigt i sin egna befolkning. Israel bryr sig i alla fall om sitt folk! Dock så är de också idioter, för de för inte bara krig mot Hamas, utan även mot de civila
- Kan ni se från eran motparts perspektiv, och förstå varför dem tycker annorlunda?
Tar ej någon sida.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Jag är inte så insatt i den här konflikten, den tar ju aldrig slut..
Men, jag tycker att det som är väldigt hemskt är hatet som blivit mellan judar och muslimer. Handlar konflikten om Israel som "stat" och Palestina som "stat" - eller handlar det om en konflikt mellan två folkgrupper/religioner?

Mumble:

Vi ska bränna era pengar - Kapitalet ska väck

Jäkligt klyftig att klistra in en jävla RKU tråd. Jag mår illa av tanken [sad]


   
SvaraCitera

levee leveeee levee palestinaaaaaa leveeee palestina o krossa sionismen

[crazy]


   
SvaraCitera

Renesmee:

Jäkligt klyftig att klistra in en jävla RKU tråd. Jag mår illa av tanken [sad]

Bra låt, du är fail.


   
SvaraCitera

Jag tycker det är ett jävla liv.

Israel är det bortskämda damp barnet och Palestina är lillebror som försöker ge tillbaks, men kan bara ge lite så han få dubbelt tillbaka. FN är mamman som vill tysta ner dom för att annars ser det inte bra ut inför alla andra.

[rolleyes]


   
SvaraCitera