Aviseringar
Rensa alla

Konfrontera föräldrar med alkohol


Ämnesstartare

Wäh. Gick ner i köket nyss och ser mamma stå och hälla upp världens största glas vin, fast vi pratat om det, senast igår, att det inte är okej. Fattar liksom inte hur mami kan svika mig såhär.
Någon med föräldrar som dricker för mycket, som lyckats få dem att förstå att det är fel och gör illa?


   
Citera
Ämnesstartare

är ju helt ok att dricka ett glas vin


   
SvaraCitera

Mitt ex's mamma drack jämt. Hon försökte dölja det för det mesta om det var tidig eftermiddag eller så, men man vet ju. Det är uppenbart när de dricker för ofta. Senare brukade hon bli full och arg och ringa och skälla på oss för diverse saker..

Trots att han pratade med henne och försökte få henne att förstå sitt problem, så fortsatte det ringa om kvällarna. Tror tyvärr att det var en betydande del i att vi inte längre kunde vara tillsammans, jag vill ha en fin svärmor, eller snarare, jag kräver att vi åtminstone kan komma överens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

är ju helt ok att dricka ett glas vin

Fast det är inte bara ett glas, det ligger väldigt mycket mer bakom det men det vet ju inte du såklart. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju inte bestämma över henne, men få henne att förstå att du inte tycker om hennes beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farsan har allvarliga alkoholproblem.
Men han inser det inte själv. Vet inte vad jag ska göra. Det dödar mig invändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävligt ironiskt att jag är onykter när jag skriver detta (annars vågar jag inte säga något)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Tror tyvärr att det var en betydande del i att vi inte längre kunde vara tillsammans, jag vill ha en fin svärmor, eller snarare, jag kräver att vi åtminstone kan komma överens.

Men gud [shake][shake] stackars din kille. Han har inte gjort något fel, har massa problem, och du sitter och gnäller över någon idyll relation med en svärmor som uppenbarligen har stora problem med. Ruttet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Men gud [shake][shake] stackars din kille. Han har inte gjort något fel, har massa problem, och du sitter och gnäller över hans mamma som uppenbarligen har stora problem med. Ruttet.

Lätt själviskt, ja. Men vissa människor är sådana. Men han har säkert hittat någon bättre nu får man hoppas. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Fast det är inte bara ett glas, det ligger väldigt mycket mer bakom det men det vet ju inte du såklart. [smile]

nä detta var nyheter för mig asså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du kan ju inte bestämma över henne

Tycker att jag har lite rätt till det, hon förstör sig själv och kan inte fixa det själv, jag vet bara inte vad jag ska säga för hon förstår inte.

Budolicious:

Farsan har allvarliga alkoholproblem.
Men han inser det inte själv. Vet inte vad jag ska göra. Det dödar mig invändigt.

Jävligt. Finns ju inte så mycket man kan göra, jag har skrikit lite på min mor till och från men det hjälper inte särskilt mycket. Det första är väl egentligen att de måste inse det själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Lätt själviskt, ja. Men vissa människor är sådana. Men han har säkert hittat någon bättre nu får man hoppas. [y]

Ja, han förtjänar något bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Tycker att jag har lite rätt till det, hon förstör sig själv och kan inte fixa det själv, jag vet bara inte vad jag ska säga för hon förstår inte.

Nej, det har du ju aldrig. Hon är vuxen. Men du kan stötta henne och försöka förmå henne att skaffa hjälp. Och hemlighetshåll det inte! Det är det de vill, det blir värre av det. Ju fler som får veta desto bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Någon med föräldrar som dricker för mycket, som lyckats få dem att förstå att det är fel och gör illa?

Lyckades få mamma att sluta dricka helt för snart 2år sedan [cute]
Men man var dock inte så omtyckt hemma dem första veckorna när drickandet ökade ett tag [crazy]

Konfrontera med ett dilemma kanske?
"Om du inte slutar dricka kommer jag att..."
eller liknande.
Dock inte alltid det bästa att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ju fler som får veta desto bättre.

Jag vet, men jag skäms ju också. För några år sen lyckades jag blanda jag in soc, har aldrig haft så dåligt samvete. På nåt sätt vill jag ju ändå skydda henne. Min lilla mamma. Och därför försöker jag fixa det här själv, med henne.


   
SvaraCitera