Aviseringar
Rensa alla

Konsekvenser av att fuska i skolan?


Ämnesstartare

Vad blir konsekvenserna om man får bedömningen att man fuskat på låt oss säga ett prov?

Nu snackar vi gymnasiet här.

Det jag vet händer är att ens mentor blir informerad, man får en markering att man fuskat, dom kontaktar ens föräldrar om man inte är myndig (hur gör dom detta?) och man får IG på provet.

Något som vet konsekvenserna utöver det?


   
Citera
Ämnesstartare

Fängelse i 5-10 år plus livstids utvisning.

Men äsch, småpotatis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte de ringer hem heller. [rolleyes]

Typ fy skäms och så får du göra om provet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Vad blir konsekvenserna om man får bedömningen att man fuskat på låt oss säga ett prov?

tror inte det är så allvarligt[zzz] tror att man blir underkänd och att läraren kommer hata en helt enkelt[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Något som vet konsekvenserna utöver det?

tror det är skolan som väljer reglerna men en tumregel är att provet inte räknas (strykning), om du exempelvis väljer att fuska på alla prov och blir påkommen på alla prov så får du ju underlag för betygs saknas med tillägget att du inte för kompletera kursen. är generellt men ditt gymnasium kanske kör nått annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antagligen får du inget betyg på provet (dvs inte ens ig) och läraren kommer ogilla dig vilket leder till ett sämre betyg eftersom i princip alla lärare ger ut betyg efter uppförande och närvaro och inte efter kunskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Are you morbid:

Antagligen får du inget betyg på provet (dvs inte ens ig) och läraren kommer ogilla dig vilket leder till ett sämre betyg eftersom i princip alla lärare ger ut betyg efter uppförande och närvaro och inte efter kunskap.

Jag åkte fast (A). Saken var den att det var första gången jag gjort det och jag gjorde det pga vi hade så jävla mkt så jag hann helt enkelt inte skriva ihop något eget (Var inget prov, var ett argumeterande tal.

Faktum var det att jag fick IG pga av detta. Ändock gjorde jag faktiskt mitt tal och låg antagligen på MVG på själva talet. Att jag sen kopierat texten från internet har ju egentligen jävlligt irrelevant...

Kablash__:

Fängelse i 5-10 år plus livstids utvisning.

Men äsch, småpotatis!

Mår fan dåligt över det. Ska hämta posten varje dag och hindra min föräldrar att få reda på det. jag är så jävla feg så jag vågar inte ens stå upp fär vad jag gjort. fy fan asså. Haft ont i magen i typ 2 timmar efter att läraren dampa på mig =(

postis_per:

tror inte det är så allvarligt[zzz] tror att man blir underkänd och att läraren kommer hata en helt enkelt[zzz]

Önskar jag kunde ta det så lätt. Me nvafan, det är mi nframtid vi snackar om 🙁 DÄr rök MVG:et liksom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mn fö helvete, hjälp mig. ajg mrå fan dåligt. övertala mig att jag ändå kan bli rik.... övertala mig att det är lugnt och att jag inte borde bry mig.... ffs jag kommer inte kunna sova på veckor [n][n][n][n] Fan vad jag ångrar det. hjälp mig för fan..... Inte ofta jag ber om hjälp men nu gör jag fan det.


   
SvaraCitera

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Fan vad jag ångrar det. hjälp mig för fan..... Inte ofta jag ber om hjälp men nu gör jag fan det.

Du kan ju inte få det ogjort nu, men gör aldrig om det och se till att göra dina arbeten i tid. Finns inte så mycket mer att säga.


   
SvaraCitera

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Något som vet konsekvenserna utöver det?

Åker du fast för fusk blir det IG på hela kursen.


   
SvaraCitera

Hur åker man fast för att fuska.

det kallas

Ipod (ska lyssna på msuik) lägger in anteckningar och fuksar utan konsekvenser.

Kan man verkligen få ett IG i en hel kurs för man fuskat på ett prov? låter inte rimligt.


   
SvaraCitera

HobGoblin:

Åker du fast för fusk blir det IG på hela kursen.

Är det så? Jag hörde att får IG på momentet och inte i hela kursen.[shake]


   
SvaraCitera

Dream:

Är det så? Jag hörde att får IG på momentet och inte i hela kursen.[shake]

Enligt min lärare säger skolverket det iaf, men det är nog upp till läraren. Personligen tycker jag dock att man ska ha IG, då man lika gärna kan ha fuskat sig till de andra delbetygen under kursen.


   
SvaraCitera

HobGoblin:

Personligen tycker jag dock att man ska ha IG, då man lika gärna kan ha fuskat sig till de andra delbetygen under kursen.

Men om det är så att eleven verkligen ångrar sig och har också en riktig bra anledning till varför den gjorde så( Problem där hemma etc.). Vad händer då?


   
SvaraCitera

Dream:

Men om det är så att eleven verkligen ångrar sig och har också en riktig bra anledning till varför den gjorde så( Problem där hemma etc.). Vad händer då?

Jag har som sagt ingen aning, men jag anser att man istället ska prata med sin lärare om det skulle vara så att man har problem hemma eller någonting annat som hindrar en från att uppnå det betyg som man annars skulle ha fått.


   
SvaraCitera