Aviseringar
Rensa alla

Konsekvenser av att fuska i skolan?


HobGoblin:

Jag har som sagt ingen aning, men jag anser att man istället ska prata med sin lärare om det skulle vara så att man har problem hemma eller någonting annat som hindrar en från att uppnå det betyg som man annars skulle ha fått.

Okey.


   
SvaraCitera

Du måste ju smyga med det. Lite anteckningar på handlederna osv [smile]


   
SvaraCitera

Vad kass du måste vara på att fuska.
Ganska oskillat att kopiera en text rakt av. [zzz] Du hade ju kunnat byta ut en del ord, flytta runt lite meningar osv. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång i gymnasiset snodde jag en text rakt av och blev påkommen. Det vardock ingen fara, läraren sa bara att det var andra som också gjorde så men att det inte var bra typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Du måste ju smyga med det. Lite anteckningar på handlederna osv [smile]

Gillar inte att fuska egentligen, jag pluggar främst för min kunskapens skull i alla fall.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ganska oskillat att kopiera en text rakt av. [zzz] Du hade ju kunnat byta ut en del ord, flytta runt lite meningar osv. [zzz]

Saken var den att jag snodde lite argument från en text på internet. Sen höll jag tal om det, ett argumenterande sådant. SKillnaden på mig och "alla andra" var ju att jag inte pallade/bortprioriterade att skriva ett manus (som inte är nödvändigt, men jag valde att jobba utefter manus den här gången för att se vad som passar mig). Om man jobbar efter manus ska man lämna in det sen (disposition).

Fan asså. jag snodde lite argument från internet. Hur fan kan det vara fusk egentligen... Det är ju knappast grovt fusk då jag ändock gjorde vad jag skulle: höll ett jävla tal.

Läraren har inte ens sagt något om hur vi ska få fram talet...

Borde jag skaffa advokat eller något? jag blev liksom inte informerad om hur vi skulle få fram talet, hon utgick från att alla förstod att man måste skriva det själv... Men eftersom hon inte gjort det offentligt så vetefan...


   
SvaraCitera

Tror olika skolor har olika policys om det. I våran får man IG på avsnittet och alla andra lärare informeras. Med mera.


   
SvaraCitera

MAN BLIR KLASSAD SOM TUFF OCKSÅ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Saken var den att jag snodde lite argument från en text på internet.

lånade lite från en text eller snodde en hel text?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

lånade lite från en text eller snodde en hel text?

snodde texten ändrade ytterst lite, men lite =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan få klamydia.[censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20Dollar:

MAN BLIR KLASSAD SOM TUFF OCKSÅ!

Nja, snarare förlorar jag min status om det läcker ut [party]


   
SvaraCitera

20Dollar:

MAN BLIR KLASSAD SOM TUFF OCKSÅ!

BLIR MAN[cute]


   
SvaraCitera

Tant Brun:

BLIR MAN[cute]

JA. STENTUFF!


   
SvaraCitera

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Fan asså. jag snodde lite argument från internet. Hur fan kan det vara fusk egentligen... Det är ju knappast grovt fusk då jag ändock gjorde vad jag skulle: höll ett jävla tal.

Alltså.. snott själva ARGUMENTEN kan de ju inte direkt påstå att du gjort. Men däremot om du kopierade rakt av är det ju inte så svårt att bevisa att du varit lite olydig [cute]

Fråga läraren vad det kommer få för konsekvenser?

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Borde jag skaffa advokat eller något?

Oh yes! [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev tagen för att ha plagierat en text i gymnasiet. Läraren sa att jag hade möjlighet att göra om arbetet eller få IG på det. Jag frågade om ett IG på arbetet skulle påverka mitt betyg negativt och det skulle det väl men inte nog för att hoppa ner till G från VG så jag brydde mig inte om att göra om arbetet.


   
SvaraCitera