Aviseringar
Rensa alla

Konsekvenser av att fuska i skolan?


HobGoblin:

Jag har som sagt ingen aning, men jag anser att man istället ska prata med sin lärare om det skulle vara så att man har problem hemma eller någonting annat som hindrar en från att uppnå det betyg som man annars skulle ha fått.

Okey.


   
SvaraCitera

Du måste ju smyga med det. Lite anteckningar på handlederna osv [smile]


   
SvaraCitera

Vad kass du måste vara på att fuska.
Ganska oskillat att kopiera en text rakt av. [zzz] Du hade ju kunnat byta ut en del ord, flytta runt lite meningar osv. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång i gymnasiset snodde jag en text rakt av och blev påkommen. Det vardock ingen fara, läraren sa bara att det var andra som också gjorde så men att det inte var bra typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Du måste ju smyga med det. Lite anteckningar på handlederna osv [smile]

Gillar inte att fuska egentligen, jag pluggar främst för min kunskapens skull i alla fall.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ganska oskillat att kopiera en text rakt av. [zzz] Du hade ju kunnat byta ut en del ord, flytta runt lite meningar osv. [zzz]

Saken var den att jag snodde lite argument från en text på internet. Sen höll jag tal om det, ett argumenterande sådant. SKillnaden på mig och "alla andra" var ju att jag inte pallade/bortprioriterade att skriva ett manus (som inte är nödvändigt, men jag valde att jobba utefter manus den här gången för att se vad som passar mig). Om man jobbar efter manus ska man lämna in det sen (disposition).

Fan asså. jag snodde lite argument från internet. Hur fan kan det vara fusk egentligen... Det är ju knappast grovt fusk då jag ändock gjorde vad jag skulle: höll ett jävla tal.

Läraren har inte ens sagt något om hur vi ska få fram talet...