Aviseringar
Rensa alla

Konstant frånvarande...?


Ämnesstartare

Hejhej. Jag skrev en lång uppsats om ämnet förut, men av någon outgrundlig anledning så ville detta forumet inte posta mitt inlägg utan ta bort det när jag klickade på skapa tråd. Tur att jag hade litegrann av det kvar i mitt clipboard.

Anyway. Jag har känt mig frånvarande när jag pratar med andra människor så länge jag kan minnas, tycker jag är väldigt osocial.
Nu är jag mer frånvarande än någonsin, när jag skriver detta.
Det är inte så att jag tänker på något annat, heller.

Är bara helt tom i huvudet. Jag ber om ursäkt för att detta är jobbigt att läsa, har inte den mentala kapaciteten för att strukturera upp det i paragrafer atm.

Jag har inga problem utåt, t.ex. missbruk, dåliga betyg eller något. Jag har faktiskt ganska bra betyg, men är inte alls social i skolan. Hänger med några andra där, men det känns litegrann som att jag följer efter dem.. kanske.
Jag har aldrig följt med nån av dem hem efter skolan, eller bjudit dem hem till mig, bara för att jag inte har någon idé vad vi ska göra.

Min klass åkte på en klassresa.
Väl där gjorde vi orelevanta saker hela dagen, fram till näst sista kvällen. Då köpte vi sprit och öl, som vi drack på hotellrummet. Maybe it goes without saying, men det var första gången jag drack alkohol. Det var trevligt och allmänt soft. För en gångs skull hade jag en bortförklaring för mitt konstiga beteende 🙂 Det var faktiskt roligt, men det tyckte nog ingen annan.

När jag vaknade upp dagen efteråt mådde jag illa, men hade inte ont i huvudet som jag har hört att man får. Har inte haft ont i huvudet än faktiskt, och det var i... torsdags kväll, så tror jag klarar mig från det. Jag mådde illa länge, men ingen huvudvärk. Är det vanligt?

Anyway, nånstans vid 15-16:00 började jag känna mig frånvarande, mer än vanligt. Det kändes som att jag är någon annan stans och skickar ut grundläggande kommandon till min kropp, ungefär. Det var jätteläskigt. Vi åkte in till flygplatsen 22:00 och åkte med ett plan 7:00, under den tiden fick jag 2 timmars sömn. När jag kom hem till Sverige sov jag 4 timmar, men kände mig fortfarande lika borta efteråt.

Jag gick och lade mig 22:00 igår, och vaknade 10:00 idag, fortfarande lika frånvarande. Det känns inte som att jag sitter och skriver det här, och det känns inte som att jag pratar med mina föräldrar när jag gör det osv. Det är jätteläskigt att vara konstant frånvarande och inte kunna tänka klart.

Kan detta vara en bieffekt av alkoholen, även fast jag drack senast i torsdags kväll, eller kanske av sömnbristen i fredags? Kanske värt att nämna att jag har epilepsi också.

Detta är säkert postat i fel forumdel men kunde inte hitta någon mer passande.

Snälla inga meningslösa eller "roliga" kommentarer, jag vill veta vad som är fel på mig :S Vill inte vara sådan här när jag går till skolan imorgon... Någon annan som har upplevt nåt liknande? Tacksam för seriösa svar, detta är jätteläskigt...

Jag gjorde lite styckindelning så att texten ska bli mer överskådlig //Nintendo


   
Citera
Ämnesetiketter

Jo, så blir det för mig efter lite alkoholdrickande också, känner mig också sådär tom ibland 🙂


   
SvaraCitera

HallojJ:

Tacksam för seriösa svar, detta är jätteläskigt...

låter som nått psykiskt, du kanske är deprimerad? det kan ju visa sig på olika sätt

HallojJ:

Är det vanligt?

man kan reagera olika, men ja det är vanligt

HallojJ:

Kan detta vara en bieffekt av alkoholen, även fast jag drack senast i torsdags kväll, eller kanske av sömnbristen i fredags?

nej det tror jag verkligen inte eftersom du verkade känna såhär innan också?

HallojJ:

epilepsi

tar du nån medicin mot d, kanske är den isf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

låter som nått psykiskt, du kanske är deprimerad? det kan ju visa sig på olika sätt

Jag är deprimerad ofta nu på sistone, men inte alls så grovt så det kan kallas depression. Tror inte det har med detta att göra.

addictive:

nej det tror jag verkligen inte eftersom du verkade känna såhär innan också?

Detta känns helt annorlunda jämfört med förut. Nu är jag medveten om att jag är borta hela tiden, det är jag inte annars. Innan så tar mina instinkter över, med typ default-svar på allt. Då tänker jag aldrig på vad jag ska svara. (Det gör jag inte nu heller, men som sagt, detta känns annorlunda.) Är det fysiskt möjligt att alkoholen fortfarande kan ha någon inverkan på mig? Jag är typ 1.85 och 90kg, och upplever inte att jag drack så mycket.

addictive:

tar du nån medicin mot d, kanske är den isf?

Japp, tar medicin. Kan kolla på bieffekterna av den, tack för tipset!

Tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera

HallojJ:

Jag skrev en lång uppsats om ämnet förut, men av någon outgrundlig anledning så ville detta forumet inte posta mitt inlägg utan ta bort det när jag klickade på skapa tråd.

Tror inte alls att det är en särskilt outgrundlig anledning, det är förmodligen så att du tog längre än en halvtimma på dig att skriva det. Är du inaktiv (vilket du ju är när du bara skriver då sidan inte uppdateras) längre än en halvtimme (det kan vara 20 minuter också, jag är lite osäker) så omdirigeras du till startsidan när du trycker på "Skapa tråd", "Skriv svar", "Spara" eller vad det nu kan vara för knapp du trycker på. [smile]


   
SvaraCitera

HallojJ:

Är det fysiskt möjligt att alkoholen fortfarande kan ha någon inverkan på mig? Jag är typ 1.85 och 90kg, och upplever inte att jag drack så mycket.

nej det skulle jag verkligen inte tro. jag är rätt liten och även om jag har druckigt mycket så känner jag inte av det flera dagar efter

HallojJ:

bieffekterna

fast samtidigt om du ätit dom ett tag borde inte syptomen komma nu, men om du känt liknande ett längre tag kan d ju vara dom

HallojJ:

deprimerad

har varit med om att flera kompisar har blivit deprimerade och en av d första tecknen är att de blir mer frånvarande och "borta". känns ändå som om d skulle kunna vara det. och dessutom om du känner dig osocial och inte riktigt är nöjd med din "vän-situation" så kan det påverka mkt, men det är ju bara vad jag tror 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

nej det skulle jag verkligen inte tro. jag är rätt liten och även om jag har druckigt mycket så känner jag inte av det flera dagar efter

Okej, tråkigt att höra (sett från min synvinkel)

addictive:

fast samtidigt om du ätit dom ett tag borde inte syptomen komma nu, men om du känt liknande ett längre tag kan d ju vara dom

Tänkte mer på syntomen av min medicin + alkohol. Det stod att den lugnande effekten kan öka vid intag av alkohol, kan vara det.

addictive:

har varit med om att flera kompisar har blivit deprimerade och en av d första tecknen är att de blir mer frånvarande och "borta". känns ändå som om d skulle kunna vara det.

Hoppas verkligen inte det är detta som gäller... :S

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tror inte alls att det är en särskilt outgrundlig anledning, det är förmodligen så att du tog längre än en halvtimma på dig att skriva det.

Oh, okej. Det var väl bra antar jag, så några paragrafer försvann iaf 😛

Vincenco:

dela in texten i styckeindelningar [no-no]

Too tired......

Jaja, nu har jag iaf fått reda på att bara alkoholen inte kan ha gett denna effekt. Det har nog med epilepsi + alkohol att göra, hoppas jag. Jag vill verkligen att detta ska försvinna. Tack för alla svar, återkommer ev. med en statusrapport.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera