Aviseringar
Rensa alla

Konstant skrikande marsvinsunge


enhimmelskdrog:

nej

Wanking BC:

dum eller :S


   
SvaraCitera

Vill du ha seriösa svar så rekomenderar jag http://marsvin.ifokus.se/ , en jättebra hemsida med många duktiga djurägare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ingen gnagerexpert precis men du kanske skulle prova att skilja på marsvinen?
eller så är den lille bara paranoid, nej men den borde inte vara så rädd som den är,det förkortar dens liv


   
SvaraCitera

Det är olika varför de skriker, hungrig (vilket de är nästan jämt), kanske känner sig hotad, uppmärksamhet, har ont.

Står lite fakta om dem här http://www.djurklinikenroslagstull.se/page112.htm

Kunde ju kanske vara bra om du åker till en veterinär och kollar så den inte är skadad. Brukar inte bli så jätte dyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Är dem försäkrade då?

Nope :/

enhimmelskdrog:

tänker mig ett marsvin som det kommer bebisskrik ifrån

heh ^^

Geigerzähler:

Vill du ha seriösa svar så rekomenderar jag http://marsvin.ifokus.se/, en jättebra hemsida med många duktiga djurägare.

okej, tack, gracias och danke

Sanpire:

Jag är ingen gnagerexpert precis men du kanske skulle prova att skilja på marsvinen?
eller så är den lille bara paranoid, nej men den borde inte vara så rädd som den är,det förkortar dens liv

de går bra ihop, den äldre bara visar att han bestämmer och så.. det är typ som om den lille hela tiden skriker efter t.ex mat.

creepy:

Kunde ju kanske vara bra om du åker till en veterinär och kollar så den inte är skadad. Brukar inte bli så jätte dyrt.

tack så mkt 🙂


   
SvaraCitera

YbegaBK:

okej, tack, gracias och danke

VSG! Ifokus är det bästa som finns om man är djurägare. Rekomenderar dock inte kanindelen, då är kanin-net mycket bättre.


   
SvaraCitera
Hando

Marsvin är jobbiga [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

VSG! Ifokus är det bästa som finns om man är djurägare. Rekomenderar dock inte kanindelen, då är kanin-net mycket bättre.

okej, det ska jag komma ihåg, tack ;D

Hando:

Marsvin är jobbiga

Nedå, man vänjer sig vid allt skrikande xd ^^


   
SvaraCitera
Hando

YbegaBK:

Nedå, man vänjer sig vid allt skrikande xd ^^

Mina marsvin skrek så fort de kände lukten av sallad, knappt man vände sig vid det, så förstår inte hur du kan vänja dig när den verkar skrika konstant [smile]


   
SvaraCitera

YbegaBK:

Hej.. Jag har två marsvin, ett äldre och en unge

Hade jag också förut! Älskar marsvin[bigsmile]

Hando:

Mina marsvin skrek så fort de kände lukten av sallad, knappt man vände sig vid det, så förstår inte hur du kan vänja dig när den verkar skrika konstant

haha samma här..............gissa vad jag gjorde för några dagar sen[wink]


   
SvaraCitera

Ta kontakt med en uppfödare, ring och prata med en kunnig. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:

Mina marsvin skrek så fort de kände lukten av sallad, knappt man vände sig vid det, så förstår inte hur du kan vänja dig när den verkar skrika konstant

har ju börjat bli lite irriterad men bryr mig inte så mkt, orkar inte xd
så är det att ha barn ;D

SAVE ME:

Hade jag också förut! Älskar marsvin

^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

Ta kontakt med en uppfödare, ring och prata med en kunnig. 🙂

aa, har gjort det lite.. tack 🙂


   
SvaraCitera

YbegaBK:

de går bra ihop, den äldre bara visar att han bestämmer och så.. det är typ som om den lille hela tiden skriker efter t.ex mat.

vänta, du ska ha två hanar tillsammans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

vänta, du ska ha två hanar tillsammans?

har två hanar ihop ja, och det har funkat jättebra, men jag vet att det inte alltid funkar..


   
SvaraCitera