Aviseringar
Rensa alla

Konsten att dela rum med en syrra som stökar ner och inte visar respekt-Hur hanterar man detta? Känner någon igen sig?


MXM
 MXM
Ämnesstartare

Jag delar rum med min 18-åriga syster... Man skulle kunna tro att det är hon som klagar och tjatar på mig att städa efter mitt skit, men neherrå, hon är äldre men inte det minsta duktig på att städa efter sig. Alla dessa halvfulla kaffekoppar på skrivbordet och kläder överallt.. Jag blir skogstokig! Jag är själv rätt så renligt av mig och tycker inte speciellt mycket om att sova och plugga ett rum som ser ut som vårat rum gör. Men det är ju inte hållbart för mig att alltid städa upp efter henne, tillslut tar det för mycket energi för mig med alla dessa extra energitjuvar som hon lämnar till mig. 
Jag försöker säga åt henne och be henne på ett schysst sätt om hon kan plocka efter sig själv, så att vi slipper sova i en soptipp, men hon bara nonchalerar allt jag säger och lyssnar aldrig.. Hon tror att jag säger så för att jag "tror att jag är äldre än henne" och att jag inte ska "säga åt" henne vad hon ska göra eftersom hon är äldre (2år). Hon visar noll respekt för mig som person, syster och rumskamrat... Samtidligt som hon alltid förväntar sig samma respekt mot sig själv, som jag skulle önska av henne..
Någon som känner igen sig? Hur hanterar man det och hur ska jag bemöta henne för att hon ska förstå? Min kära moder lyssnar hon inte hellre på, så hon går på allas nerver gansks rejält..

 


   
Citera

 Gör det till en rutin att slänga allt hennes skräp i hennes säng. Inklusive kaffet. 


   
SvaraCitera
Kneko

Angelize:
 Gör det till en rutin att slänga allt hennes skräp i hennes säng. Inklusive kaffet. 

^
Tycker faktiskt du ska göra detta. Lägg allt på hennes säng i ren protest. 


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

Angelize:
 Gör det till en rutin att slänga allt hennes skräp i hennes säng. Inklusive kaffet. 

Skräp... jo okej, det köper jag, men kaffe... det känns ju lite väl hårt!? 

Kneko:

^
Tycker faktiskt du ska göra detta. Lägg allt på hennes säng i ren protest. 

 Men det känns ju dock lite omoget


   
SvaraCitera

MXM:

Skräp... jo okej, det köper jag, men kaffe... det känns ju lite väl hårt!? 
 Men det känns ju dock lite omoget

Börja med skräpet bara då. 


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

 du upplever det inte vara lite omoget eller, det skulle förnodligen resultera att hon la allt skit på min säng och då skulle jag bokstavligen få sova i en soptipp.. Jag gillar hur du tänker, jag måste få upprättelse, men det måste ju finnas något annat vis? 


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

Angelize:

Börja med skräpet bara då. 

Citeringen försvann


   
SvaraCitera

skicka ut henne eller som dom andra säger 

LÄGG SKRÄPET I HENNES SÄNG 


   
SvaraCitera
Kneko

Det som "stör mig" mest i detta är att din syster är myndig och din mamma borde ta hårdare tag i det. Nu känner jag ju inte din mor, menar inte att jag vet hur hon kan agera. Men JAG tycker att din mor ska dra igång något i stil med "städar du inte ditt rum så får du inte -insert något din syster är behov utav här, typ pengar-".


   
SvaraCitera

skäll ut henne

prata med dina föräldrar

be henne dra åt helvete man skall inte dela rum med sina syskon

lägg skiten i hennes säng

eller börja bli likadan nån vecka ba o se om hon nämner något


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
skäll ut henne

prata med dina föräldrar

be henne dra åt helvete man skall inte dela rum med sina syskon

lägg skiten i hennes säng

eller börja bli likadan nån vecka ba o se om hon nämner något

eller ta det ett steg längre och lägg valfri djuravföring på kudden och lakanen 


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

FNÖ:
skicka ut henne eller som dom andra säger 

LÄGG SKRÄPET I HENNES SÄNG 

Reeeetooo:
skäll ut henne

prata med dina föräldrar

be henne dra åt helvete man skall inte dela rum med sina syskon

lägg skiten i hennes säng

eller börja bli likadan nån vecka ba o se om hon nämner något

Jag får tuffa till mig helt enkelt.  

Kneko:
Det som "stör mig" mest i detta är att din syster är myndig och din mamma borde ta hårdare tag i det. Nu känner jag ju inte din mor, menar inte att jag vet hur hon kan agera. Men JAG tycker att din mor ska dra igång något i stil med "städar du inte ditt rum så får du inte -insert något din syster är behov utav här, typ pengar-".

Mamma är för klen för det. " Jag hatar allt du gör, men älskar dig ändå" haha, internt citat som ofta används när mamma gör fel, vilket är ofta. Hon har inge skinn på näsan


   
SvaraCitera

Skaffa en pojkvän som du har sex med högljutt och synligt utan täcke samtidigt som din syster är i rummet och på natten kan du krypa ner i hennes säng och nypa henne jätte hårt i bröstvårtorna.


   
SvaraCitera
MXM
 MXM
Ämnesstartare

Mobbad Jävel:
Skaffa en pojkvän som du har sex med högljutt och synligt utan täcke samtidigt som din syster är i rummet och på natten kan du krypa ner i hennes säng och nypa henne jätte hårt i bröstvårtorna.

Där hurrni, precis där har vi en plan. I like... 


   
SvaraCitera

MXM:

Där hurrni, precis där har vi en plan. I like... 

Säg hur det går sen.


   
SvaraCitera