Aviseringar
Rensa alla

konsten att inte arbeta


Ämnesstartare

här tänkte jag med insipration från mitt första sommarjobb prata o tipsa om hur man inte alls jobbar.

jag satt på ett kontorslandskap.

kl 07:00 kommer jag fram till kontoret. är först där. har med mig frukost. stämplar in o sätter mig o käkar. läser tidingen på internet osv. bygger sedan upp ett par torn med tomma pärmar och mappar

07:30 kommer min chef till jobbet. påpekade jämt vad tidigt jag var. svara med att jag gillar att komma tidigt o sluta tidigt. att jag hade så mkt saker på fritiden osv.

dom på min avdelning (ekonomikontor på 6 personer) brukar gå vid lunch 11:30. man har en timmes lunch. jag säger att jag tänker äta med en vän från stan vid 12:15. i själva verket sticker jag ut strax efter dom. springer. duschar. käkar lunch o vid 13:20 kommer jag tillbaka till kontoret. fram till jag slutar så arkiverar jag sakta men säkert mapparna. o mina torn minskar. sen går jag hem. arbetade produktivt mellan 07:30 o 11:30.

fler tips?


   
Citera
Ämnesstartare

fattar inte. menar du att du skulle fått mer att göra om du hade arkiverat mapparna från början?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

fattar inte. menar du att du skulle fått mer att göra om du hade arkiverat mapparna från början?

mapparna var tomma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

mapparna var tomma.

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

menar du att du skulle fått mer att göra om du hade arkiverat mapparna från början?

ser ut som att jag jobbar om jag har massa pärmar omkring mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

ser ut som att jag jobbar om jag har massa pärmar omkring mig

då var ju svaret nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha. Har en sån som dig på mitt jobb. Sorgligt att det ska vara så svårt att jobba lite 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Har en sån som dig på mitt jobb.

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg på flashback forum förut då var det en kille som brukade råka välta en burk med gem ut på golvet för att sedan lägga sig på golvet och sova och om chefen kom in sa han bara att han letade efter gemen. [zzz]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Såg på flashback forum förut då var det en kille som brukade råka välta en burk med gem ut på golvet för att sedan lägga sig på golvet och sova och om chefen kom in sa han bara att han letade efter gemen. [zzz]

hahaha


   
SvaraCitera