Aviseringar
Rensa alla

Konsten att skaffa kompisar?


Ämnesstartare

Tjena! Tänkte dra en liten historia för er om mig och mitt sociala liv.

Först och främst, jag har alltid varit en såkallad "tönt". Aldrig haft mer än två kompisar att umgås med osv. Har alltid velat ha fler men mitt självförtroende har väl varit ett hinder. Mest pga av min övervikt. Ska också tillägga att det alltid var jag som tog initiativ till att träffas med de polarna jag har, hörde jag inte av mig så gjorde dem heller inte.
Hur som helst. Jag har nu tagit tag i mitt liv lite bättre, börjat träna osv, och börjar få ett bättre självförtroende. Går första året på gymnasiet och har skaffat lite nya kompisar, dock så träffas vi endast i skolan! Det var endast en kompis som hängde med från nian och vi träffas aldrig på fritiden. Jag vill verkligen träffa folk efter skolan också, men jag vet inte hur. Eftersom mitt självförtroende har varit kasst länge och jag alltid känner mig lite utanför så känns det inte bra att bara fråga någon om dem velat träffas efter skolan. Min hjärna tänker då "varför skulle dem vilja vara med mig?".
Jag vill så gärna ut och träffa nytt folk, gå på fest och ha kul!
En av de jag hänger mest med i skolan är ofta ute och festar med sina andra kompisar (han är typ skit poppis). Men det hade inte känts rätt om jag bara frågat han en dag om jag kunde följa med. För det är inte så att jag brukar bli bjuden om ni fattar.

Min fråga är nu, hur fan ska jag göra för att komma ut till festerna och träffa nytt folk??
Hur brukar ni göra? Hur träffar ni nytt folk?


   
Citera

om du ändå så börjat träna kan du ju typ börja i en kampsport! mö folk på sånna ställen plus många finner det tufft så då kan du bli den där lite udda halv coola typen som kan tex boxas[cool] haha


   
SvaraCitera

Någon borde ta initiativ & starta en tråd: "Såhär skaffar du dig vänner!".


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Nintendo:

[love]


   
SvaraCitera