Aviseringar
Rensa alla

konstig mage


Ämnesstartare

daskleineengel:

Känner igen titeln, får ta en tripp till bibblan imorrn!

Gör så [y]

daskleineengel:

Men jag älskar ju kött [cry]

Alltså du behöver ju inte avstå helt, men du kan ju dra ner på det lite iaf [crazy] Bara äta det ibland och inte i så stora mängder [smile] Det är nog inte så hälsosamt att sluta helt med det heller, finns ju mycket nyttigt som kroppen behöver, även om boken säger annat. [crazy]


   
SvaraCitera

daskleineengel:

Ja, jag funderar på det. Hur vet man om man har det då? Tar man prover och sånt eller?

gå till doktor, kan ju eventuellt vara gluten.

det tog de med hjälp av blodprov på mig och tror man fick reda på det väldigt snabbt.

med mjölk så ska man helt utesluta mjölkprodukter ett tag (även såna utan laktos för man kan också vara allergisk mot mjölkprotein) och se om det hjälper.


   
SvaraCitera

daskleineengel:

Jag har slutat gå i skolan för jag tycker det är allmänt pinsamt att sitta på en tyst lektion med en mage som låter.

Har du slutat gå till skolan bara för att maggen låter? [tard]

daskleineengel:

Jag tycker det är väldigt pinsamt och därför vågar jag inte riktigt gå till läkare med det..

Förstår inte alls vad som är pinsamt, att magen låter?
Om du la av värsta fissmatterbandet så det bara knattrade mot stolen och en frän odör sakta fyllde klassrummet...kunde ja förstå...
men spela roll om magen är lite busig, det är ju bara som ticks, hicka lr så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Finns många som tycker det ja, men så länge det finns bevis på att den fungerar så kan man ju tycka vad man vill.

Återigen: Blodgruppsdieten är nys och är inte vetenskapligt förankrat.
Det finns inga "bevis", studier som stödjer den.

"Blodgruppsdietens totala brist på vetenskapligt stöd står i skarp kontrast mot självsäkerheten i de råd och rekommendationer som förmedlas i boken."

"Boken om blodgruppsdieten är hos vissa bokhandlare placerad bland faktaböcker om kost och nutrition. Den borde stå på en hylla för pseudovetenskap och kvacksalveri."

Citat är från den artikel jag ovan länkat till. Lägg märke till att det är en artikel ur svenska Läkartidningen.


   
SvaraCitera

Laktos/gluten? Gå till en läkare och gör blodprov. Har själv gjort det, får mitt resultat om en vecka!

Annars kan det vara IBS också, btw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Bara äta det ibland och inte i så stora mängder

Ja, får väl testa det [wink]

Chickfactor:

gå till doktor

Ska göra det nästa vecka, då blir det både gluten och laktostest! [y]

Mollymaj:

Har du slutat gå till skolan bara för att maggen låter?

Ja

Mollymaj:

örstår inte alls vad som är pinsamt, att magen låter?

Nej, jag vet inte riktigt heller. Man hör ju andras magar låta ibland och det är ju inget konstigt med det. Jag har bara gjort en stor grej av det.

Miuuw:

IBS

Usch, hoppas jag verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Det finns inga "bevis",

Människor som testat den och som den fungerar för skulle nog jag kalla bevis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Människor som testat den och som den fungerar för skulle nog jag kalla bevis.

Vad du "kallar" bevis är irrelevant.


   
SvaraCitera

Du beskriver symptom på magkatarr. Finns receptfria mediciner på apoteket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Vad du "kallar" bevis är irrelevant.

Dina totalt felaktiga anseenden är irrelevanta.


   
SvaraCitera

daskleineengel:

Usch, hoppas jag verkligen inte.

Inte jag heller! :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Dina totalt felaktiga anseenden är irrelevanta.

Du har blivit förd bakom ljuset, men det gör inget, jag tar mitt ansvar som bättre vetande och upplyser.


   
SvaraCitera

daskleineengel:

Någon som vet?

Jag har samma problem, alltid svåra magsmärtor nästan varenda dag. Jag har varit hos läkare och de har kommit fram till att jag lider av en psykosomatisk sjukdom som inte går att behandla:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Jag har varit hos läkare och de har kommit fram till att jag lider av en psykosomatisk sjukdom som inte går att behandla:(

Usch :/ Vad innebär det då?


   
SvaraCitera

daskleineengel:

Usch :/ Vad innebär det då?

Att jag ofta får ont i magen i stressiga situationer, men jag får ofta ont efter att ha ätit också, alltså innebär det att jag är en känslig blomma:(


   
SvaraCitera