Aviseringar
Rensa alla

Konstiga ärrliknande vid magen och armhålan samt vid ljumsken


Ämnesstartare

Hejsan jag har typ ärrliknande streck vid magen som om någon skulle haft en penna o darrat o ritat med en röd penna. Vad kan detta bero på ?

& ja har lite manboobs har någon tips om hur man får bort dom ?


   
Citera
Ämnesetiketter

hejsan1234:

& ja har lite manboobs har någon tips om hur man får bort dom ?

träna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha okej de klassas nog inte som manboobs :p men de ärr liknande sakerna...


   
SvaraCitera

Det ar val bristningar, som blir nar huden tojs och inte riktigt hinner med?


   
SvaraCitera

bristningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och vad kan man göra åt saken? Finns det mediciner eller nått liknande? Hur påverkar det träningen?


   
SvaraCitera

bristningar är inte farligt, tyder bara på att du gått upp i vikt fort och huden ej har hunnit med, tjockis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha däremot gått ner :p , men läste nyss på flashback att de inte går nått o göra åt saken o att dom ''försvinner'' med tiden men att huden inte är de samma som en ''obristad'' hud ??


   
SvaraCitera

Bristningar kan blekna med tiden. Forsvinner helt gor de inte men det kommer sakert bara vara du egentligen som kan peka ut dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm så de finns inget riktigt läkemedel mot de? Hur lång tid tar det för dom att försvinna? Och finns det olika typer av bristningar (färg osv) för mina är typ lite rosa aktiga.


   
SvaraCitera

hejsan1234:

för mina är typ lite rosa aktiga.

Det betyder la mest att de är nya.


   
SvaraCitera

Har också bristningar vid armhålan, det är nog rätt vanligt [party] Blev biff lite för snabbt kanske, och när man gör arnold-posen spänner det ju en del där [blush]


   
SvaraCitera

hejsan1234:

Hmm så de finns inget riktigt läkemedel mot de? Hur lång tid tar det för dom att försvinna? Och finns det olika typer av bristningar (färg osv) för mina är typ lite rosa aktiga.

De kan vara allt ifrån knallröda till tunna och bleka, det beror på hur mycket påfrestning huden blivit utsatt för, t.ex. kan man få det av viktuppgång, men även av hormoner. Om huden är torr och känslig kan man lättare få bristningar och då kan det hjälpa att använda någon fet hudkräm. Det finns inget egentligt bot, men om du sköter om huden bleknar de fortare. Det finns en kräm som heter A-Derma (som du säkert kan köpa på apoteket el. motsvarande) och den bleker bort rosa/röda bristningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Blev biff lite för snabbt kanske, och när man gör arnold-posen spänner det ju en del där

Känner igen mig där hahah [y]

Ingemarsdotter:

men om du sköter om huden bleknar de fortare.

Vet du hur lång tid det brukar ta? Det är sjukt irriterande o ha bristningar som syns , så hoppas de bleknar snabbt..


   
SvaraCitera

hejsan1234:

Vet du hur lång tid det brukar ta? Det är sjukt irriterande o ha bristningar som syns , så hoppas de bleknar snabbt..

Jag läste en blogg av en tjej som varit gravid och använt den krämen till några bristningar på magen och det tar tydligen bara någon månad om de inte är så stora. Har inte kvar länken, men du kan ju googla och läsa.


   
SvaraCitera