Aviseringar
Rensa alla

konstiga normer!?


Ämnesstartare

Tja!
Asså det finns så många normer som e så jävla konstiga, som tillexempel heteronormen den e konstigt för varför skulle man inte kunna utgå från att nån e hbtq personen lika väll  som om nån skulle va hetero, och cis normen man behöver inte anta nåns kön, att vissa saker ska bara utföras av att kön och andra av nåt annat kön, två köns normen jävligt konstig varför kan man inte fatta att det finns mer än två kön, tjejnormer som att alla tjejer ska gilla smink och barn och tex rosa, och killnormer som att alla killar ska gilla bilar och vapen och dinosaurier och sånt, feminist normen att man utgår från att alla som har kort hår och orakade armhålor och fitta e feminister så jävla konstigt


   
Citera

Känns som du skapade den här tråden för att ventilera dina tankar snarare än att skapa en diskussion. 

http://ungdomar.se/forum/thread/i-mina-tankar-just-nu-traden-tva-ett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:
Känns som du skapade den här tråden för att ventilera dina tankar snarare än att skapa en diskussion. 

http://ungdomar.se/forum/thread/i-mina-tankar-just-nu-traden-tva-ett

Jag vill visst ha diskussion


   
SvaraCitera

pommes045:

Jag vill visst ha diskussion

Vad skall vi diskutera för något nytt som dina tidigare trådar inte har behandlat? Såg inte en enda fråga i din text. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:

Vad skall vi diskutera för något nytt som dina tidigare trådar inte har behandlat?  

Normer och struktur


   
SvaraCitera

Om det inte fanns någon heteronorm skulle mänskligheten dö ut. Hetero normen är bra. hetero är det normala. Homosexualitet är en defekt. För att mänsklighetebn ska utvecklas och fortsätta vara kvar behövs en heteronorm. Och att det finns en cisnorm. Ja det r väl för att en majoritet är cis? Vad är det du gaggar om igentligen? Det är ytterst få som föds med genders dysmorthia (lol, pallar inet stav rätt). 


   
SvaraCitera

pommes045:

Jag vill visst ha diskussion

Verkar mer som om du vill ha en monolog, det där med att faktiskt lyssna på andra personer verkar lite väl jobbigt för dig


   
SvaraCitera

Folk gör antaganden baserat på sannolikhet. Deal with it.


   
SvaraCitera

Heteronormen är ju väldigt logiskt då den är vanligast och därför utgör normen. Ej konstigt. Dock måste man ju få in ett hbtqperspektiv också. 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
Om det inte fanns någon heteronorm skulle mänskligheten dö ut. Hetero normen är bra. hetero är det normala. Homosexualitet är en defekt. För att mänsklighetebn ska utvecklas och fortsätta vara kvar behövs en heteronorm. Och att det finns en cisnorm. Ja det r väl för att en majoritet är cis? Vad är det du gaggar om igentligen? Det är ytterst få som föds med genders dysmorthia (lol, pallar inet stav rätt). 

+1

Ruttenfisk:

Verkar mer som om du vill ha en monolog, det där med att faktiskt lyssna på andra personer verkar lite väl jobbigt för dig

+1

aristoteles:
Folk gör antaganden baserat på sannolikhet. Deal with it.

+1

vonKissekatt:
Heteronormen är ju väldigt logiskt då den är vanligast och därför utgör normen. Ej konstigt. Dock måste man ju få in ett hbtqperspektiv också. 

+1

Dock har ju de sina idéer och normer inom den egna gruppen mer eller mindre. Vi beter oss såhär eller så är det bara luddigt men de vill lyfta fram att ''vi är speciella och unika osv'' så de har en gemenskap, de vill gärna intala sig att de är toleranta. Sanningen är den att de egentligen gillar de inte dem utanför men vill inte erkänna det. De vill ha ett samhälle utan tydliga tillhörigheter och ett kaos av blandning av allt möjligt som inte ens går att definiera. De vill inte ha tydliga strukturer och typ normer, de vill ha en norm av ett sagolikt kaos.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Dock har ju de sina idéer och normer inom den egna gruppen mer eller mindre. Vi beter oss såhär eller så är det bara luddigt men de vill lyfta fram att ''vi är speciella och unika osv'' så de har en gemenskap, de vill gärna intala sig att de är toleranta. Sanningen är den att de egentligen gillar de inte dem utanför men vill inte erkänna det. De vill ha ett samhälle utan tydliga tillhörigheter och ett kaos av blandning av allt möjligt som inte ens går att definiera. De vill inte ha tydliga strukturer och typ normer, de vill ha en norm av ett sagolikt kaos.

tolkar du inte in lite väl mycket nu? 


   
SvaraCitera
Haien

Axelinaaas:
Om det inte fanns någon heteronorm skulle mänskligheten dö ut. Hetero normen är bra. hetero är det normala. Homosexualitet är en defekt. För att mänsklighetebn ska utvecklas och fortsätta vara kvar behövs en heteronorm. Och att det finns en cisnorm. Ja det r väl för att en majoritet är cis? Vad är det du gaggar om igentligen? Det är ytterst få som föds med genders dysmorthia (lol, pallar inet stav rätt). 

+1 Samma som jag tänkte skriva.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

tolkar du inte in lite väl mycket nu? 

Tycker du att jag gör det? Jo iof lite väl mycket kanske. Alla HBTQ personer är ju inte såhär men bra många verkar vilja detta.


   
SvaraCitera