Aviseringar
Rensa alla

Konstiga "känslor"?


Ämnesstartare

Har du någonsin varit i något stadie där du haft en konstig känsla (eller flera?)? Exempel: Att du kan känna ditt hår växa, eller att dina tänder kliar (ja, tänder, inte tandkött, utan själva tänderna) eller liknande? Berätta vad och hur du var under tiden. Berusad? Vaken på tok för länge? Gick på smärtstillande? Etc. etc.

Jag kan börja med en konstant "känsla" jag har som jag tycker är... ganska konstig, för jag har hittills inte stött på någon som delar den. Jag kan ibland "höra" elektronik. Eller i alla fall gamla tjock-tv-apparater. Det låter som ett konstant högt (som i hög ton, inte högljutt) visslande. Och nej, det är inte tinitus, för det försvinner om jag stänger av tv-apparaten. Men om en tjock-tv står på så kan jag "känna" eller "höra" (eller vad man nu ska kalla det) den även om jag går till ett annat rum - och i vissa fall även stänger dörren. När jag först fick denna "känsla" så frågade jag ofta "hör du inte det där?" och fick alltid ett nej. Trots att jag specifierade och försökte förklara vad det var jag hörde/kände. Och det är idag som det var för många år sedan - stängs tv-apparaten av så hör jag det inte längre. Jag var förhastad med att säga "elektronik", men detta failar aldrig på tjock-tv-apparater. Sen är det heller inte så att jag hör det oavsett vad, utan är det massa oljud så dränks "visslandet" bort. Men är det lugnt (inte nödvändigtvis knäpptyst) så hör jag det utan tvekan.

Idag så finns det ju knappt tjock-tv i några hem (tror jag?), men om någon känner igen sig i det jag beskrev och upplever/har upplevt liknande så säg gärna till.

[love]


   
Citera
Kviq
 Kviq

Aa, men att höra elektronik är inget konsitgt och overkligt, det är fullt möjligt att de sänder ut högfrekventa ljud. Kan också höra sådant rätt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fick nyss en sömnparalys dvs hela huvet vibrera,läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar känna mig iakttagen, men det var kanske inte sånt du var ute efter

men angående ljud så kan jag inte höra typ gräshoppor/syrsor eller vad fan det är pga har dåliga öron (iaf när det gäller såna ljud) däremot kan jag känna ljudvågorna typ


   
SvaraCitera
time
 time

Storchen84:

dina tänder kliar

när jag varit

Storchen84:

Vaken på tok för länge

Känner liknande vad gäller tjock-tv-grejen också. Har en tjocktv jag ej använder som inte är kopplad till väggen, då är det lugnt, men den där mystiska känslan störde mig hela tiden när den fortfarande var i. Undrar vad är. Vi kanske är tjocktums-medium [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

sänder ut högfrekventa ljud

Jag har länge gått på teorin om att det är strålningen jag "känner" av, hur svag den än må vara. Funkar bara på tjocktv eftersom nyare tv-apparater (och annan elektronik) strålar mycket mindre (eller inte alls?) - även det förvisso inte är så att tv-apparater med katodstrålerör ger cancer. Men nu när jag tänker på det igen så ska jag säga att det för mig bara funkar på tjock-tv, kommer inte ihåg att jag "hört" något annat hur nytt eller gammalt det än är/varit.

Angelize:

hela huvet vibrera

[chocked]Vet...inte...riktigt vad jag ska säga om detta[confused]

timeisrunningout:

men den där mystiska känslan störde mig hela tiden när den fortfarande var i

Då är du känsligare än jag ju, jag känner bara av detta när den är på. Har kvar min TV, och ser ingen anledning att köpa ny så länge den funkar. Har funkat felfritt sedan... öhh... är osäker på om det är 92 eller 94 och det gör den fortfarande. Men visst är det mer som en känsla än något som man hör? Jag upplever det i alla fall mer som något som känns än att det hörs...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

[chocked]Vet...inte...riktigt vad jag ska säga om detta[confused]

Har du aldrig hört talas om det???? de e asläskigt iaf ahhahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har förr när jag varit yngre känt att allt är fejk. att folk bara leker en lek med mig. typ som i the truman show. hade en kompis från bosien och jag funderade seriöst på om han var äkta eller om det bara var ett fejkat språk han pratade hemma. det tyckte jag var konstigt.

idag känns det ibland också som allt är fejk, som inget finns egentligen. som om bara min hjärna leker med mig. knepig skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

knepig skit

Tittat för mycket på matrix?[bigsmile]

Nej men allvarligt talat förstår jag hur du menar, för jag hade perioder då jag kände ungefär samma sak, att allt var fejk, typ som en dröm, fast ändå inte. Nu var det några år sedan jag hade en sådan period sist, men jag kommer ihåg känslan. Ack så flummig...

Angelize:

Har du aldrig hört talas om det???? de e asläskigt iaf ahhahaha

Nä, det låter läskigt, fast ändå på ett flumm-skönt sätt[bigsmile]

[love]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Storchen84:

Funkar bara på tjocktv eftersom nyare tv-apparater (och annan elektronik) strålar mycket mindre (eller inte alls?)

All elektronik sänder ut elektromagnetisk strålning.

Jag kan uppfatta ljud från allt från hårddiskar till datorer till tv-apparater. Det är helt enkelt högfrekventa ljud som du kan uppfatta om du befinner dig på olika punkter i förhållande till källan. Alla kan inte höra det eftersom dels brukar hjärnan inte lägga ner någon större energi på sådana ljud, och dels är det beroende på hur stor hörselvidd som man har.

Betvivlar att det är strålningen du känner, vettu.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Jag kan ibland "höra" elektronik. Eller i alla fall gamla tjock-tv-apparater

hatar tvapparater, alla, även nya låter. jag känner strålning från master och elstolpar och mobiltelefoner. trodde alla gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte en känsla, men har en "super"kraft! kan få en adrenalinkick utan att göra någonting speciellt. Har typ lärt mig någon spärr i skallen så jag kan få "on demand" adrenalin kickar. ganska händigt till och från faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Tittat för mycket på matrix?

Nej men allvarligt talat förstår jag hur du menar, för jag hade perioder då jag kände ungefär samma sak, att allt var fejk, typ som en dröm, fast ändå inte. Nu var det några år sedan jag hade en sådan period sist, men jag kommer ihåg känslan. Ack så flummig...

haha ja kanske lite mycket. jag gillar såna filmer, böcker och ideer. kan vara det

haha ja jag tror den känslan är vanlig ändå. allt känns som en dröm men ändå inte. cool känsla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

trodde alla gjorde det.

Tänkt på att du kan vara el-allergiker? Låter väldigt mycket som det, med tanke på det du skrev om master. Blir du illamående av dom också?

Nehas:

ganska händigt till och från faktiskt

Hur kan du vara så säker på att det är just adrenalin?

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har också haft en känsla av att känna mig övermäktigt, typ odödlig och sådär. att inget kan skada eller drabba mig. att inga olyckor kan hända mig för jag är "special" typ så kände jag ett tag. att om jag hade varit med om en flygplanskrash så hade jag varit enda överlevnaden osv. trodde faktiskt seriöst på det under några år.


   
SvaraCitera