Aviseringar
Rensa alla

Konstiga utslag av alkohol


Ämnesstartare

Hej
En fredag när jag hade druckit en cider, 3,5%, och ett glas vitt vin så började jag få prickar på kroppen, liknande myggbett, vita prickar. Efter en stund så fick jag flera och de kliade riktigt mycket. Jag tänkte att det måste varit något jag ätit och tänker inte mer på det, fortsätter dricka fler glas vin och efter någon timme är prickarna borta.

Samma sak hände nästa gång jag drack alkohol. Den här gången var det mycket värre och hela underarmarna fick de här utslagen och kliade. Fick också på halsen och benen och ryggen. Inget i ansiktet. Men det här försvann också efter någon timme, som om de aldrig varit där.

Det är inte bara små vita prickar, de kan vara större prickar också. Har tänkt om det var nässelutslag, men det liknar inte det när jag kollar på bilder och de försvinner ju efter någon timme.

Jag undrar varför jag får de här utslagen, kan en allergi mot alkohol orsaka det?


   
Citera
Ämnesstartare

röv
du ska smeta smör på dom så försvinner dom
de gjorde jag
hjälper asbra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sil3m:

rövdu ska smeta smör på dom så försvinner domde gjorde jaghjälper asbra

åååh tack för svaret att jag inte tänkte på det förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter sjukt skumt..

Ring sjukvårds-upplysning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha fail


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

haha fail

Vadå? [confused][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Låter sjukt skumt.. Ring sjukvårds-upplysning?

Jo jag får väl göra det, hoppades på att någon kunde känt igen sig 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej. Det låter som att det kan vara någon form av allergi. Vad drack du andra gången det hände? Jag tänker mig att det antingen kan bero på druvorna i vinet, eller någon av tillsatserna i vinet. Det finn ett ämne i vin som vissa är allergiska mot och då kan man nog reagera med hudutslag. Det andra alternativet är ju att det beror på cidern och då är det ju troligtvis gluten eller mjöl.Reagerar du något på glutenprodukter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Hej. Det låter som att det kan vara någon form av allergi. Vad drack du andra gången det hände? Jag tänker mig att det antingen kan bero på druvorna i vinet, eller någon av tillsatserna i vinet. Det finn ett ämne i vin som vissa är allergiska mot och då kan man nog reagera med hudutslag. Det andra alternativet är ju att det beror på cidern och då är det ju troligtvis gluten eller mjöl.Reagerar du något på glutenprodukter?

Jag har aldrig reagerat mot några glutenprodukter. Andra gången jag drack och fick utslagen drack jag vodka redbull drinkar. Det är ju mer alkohol och då blev utslagen värre..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var antagligen nässelutslag du fick. Nässelutslag behöver inte komma ur allergisk reaktion. Det kan triggas igång av tex alkohol, men även sådant som kyla och värme.

Det kan vara klokt att gå till doktorn och göra en allergiutredning för säkerhets skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

Det var antagligen nässelutslag du fick. Nässelutslag behöver inte komma ur allergisk reaktion. Det kan triggas igång av tex alkohol, men även sådant som kyla och värme. Det kan vara klokt att gå till doktorn och göra en allergiutredning för säkerhets skull.

Går inte nässelutslag över efter några dagar? Det är vad jag har hört. Mina utslag försvann ju efter någon timme och såg inte ut som nässelutslag. Fast de kan ju ha flera olika utseenden då.. Men inget rött alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missgamer93:

Går inte nässelutslag över efter några dagar? Det är vad jag har hört. Mina utslag försvann ju efter någon timme och såg inte ut som nässelutslag. Fast de kan ju ha flera olika utseenden då.. Men inget rött alls.

aa, de kan ju se olika ut. de måste inte vara röda. och de kan gå över lika fort som de kom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha min kompis för röda prickar i ansiktet med vissa alkoholdrycker fast tror inte det är pga alkoholen men det är fett jobbigt för honom iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

haha min kompis för röda prickar i ansiktet med vissa alkoholdrycker fast tror inte det är pga alkoholen men det är fett jobbigt för honom iaf

Ja det är riktigt jobbigt.. Vet att vissa får röda kinder av alkohol


   
SvaraCitera