Aviseringar
Rensa alla

Konsumenträttigheter: trasiga jeans


Ämnesstartare

Köpte ett par stretchiga men ändå tighta jeans som passar mig i slutet av December 2014. Nu har det börjat blivit hål i skrevet. Förutsett att jag tvättat de på rätt/rekommenderat sätt samt att jag tar med mig kvitto, kommer jag då få rätt till ersättning, lagning eller ett par nya jeans? Eller är det något som stoppar mig?

Och verkar man snål om man nu gör som jag vill?


   
Citera

inte snålt. du kommer nog få nya jeans/tillgodokvitto/pengar tillbaka beroende på vad du propsar för. 


   
SvaraCitera

Jag köpte ett bar jeans / tights från hm och de sprack efter 3 användningar ... :/


   
SvaraCitera

Tycker att det är oerhört kass kvalité på byxor och jeans på de flesta ställena. 


   
SvaraCitera

borde ta upp kampen om söndriga stretch- jeans.... men har nog gett upp och insett att jag helt enkelt inte kan bära sådana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homochill:
Tycker att det är oerhört kass kvalité på byxor och jeans på de flesta ställena. 

Tur att konsumentköpslagen stödjer dig då 🙂 om nu inte företaget/butiken vill bråka om det


   
SvaraCitera

Om du har följt rekommendationerna över hur du ska tvätta/använda dom så ska butiken ge dig ett par nya jeans eller tillgodokvitto/pengarna tillbaka.
Och nej, du är inte snål för att du reklamerar något. 


   
SvaraCitera

StarsAreBlind:

Tur att konsumentköpslagen stödjer dig då 🙂 om nu inte företaget/butiken vill bråka om det

Har faktiskt pinsamt dålig koll på det och osäker på om jag sparat kvitton på alla mina trasiga byxor. Ska börja göra det i fortsättningen iaf och får plugga på konsumentköpslagen.


   
SvaraCitera
kook
 kook

Felet presumeras vara på varan och inte orsakat av köparen om det sker inom 6 månader. Reklamation skall ske inom två månader från att du upptäckt felet (hålet) och inom 3 år från inköpsdatum.


   
SvaraCitera