Aviseringar
Rensa alla

konsumtionsvaror är patriarkala


Ämnesstartare

De är till för att gynna män i maktpositioner så nu undrar jag hur man tänker när man kämpar för jämställdhet men finansierar kvinnoförtryck? Mitt förslag: sluräta köp saker, svält ihjäl dig eller odla egen mat/producera egna varor Tumme upp


   
Citera
Ämnesstartare

Förlåt råkade tänka på en blogg isola länkade till där enligt bloggerskan allt är förtryck Tumme ned

ett samtal mellan en vit och brun är tydligen ett förtryck mot den bruna enligt henne

ett samtal mellan en kvinna och man är tydligen förtryck mot kvinnan enligt henne

fattar bara inte hur man kan säga "ni har missförstått feminism" men sen ändå vara ett fam av såna bloggar?

En relation skapas väl av 2 individer, inte av 2 kön, 2 hudfärger osv? Eller är man enligt er en dum nyliberal om man tänker så? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv gärna i tråden Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu tänker du på arsinoe känner jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: blogg isola länkade

nemen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: ett samtal mellan en kvinna och man är tydligen förtryck mot kvinnan enligt henne

länka till det inlägget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

länka till det inlägget

Jag orkar inte gå in på hennes blogg och läsa igenom alla inlägg för att hitta meningen eller kommentaren hon skriver så i, så du får antingen göra det själv eller tro/inte tro på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja 

allt är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
ja 

allt är

Japp. Ska sluta bajsa, eftersom toapapper är designat för mäns anus och inte kvinnors. Vill sluta finansiera förtryckaä. Kanske bara borde sluta leva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Jag orkar inte gå in på hennes blogg och läsa igenom alla inlägg för att hitta meningen eller kommentaren hon skriver så i, så du får antingen göra det själv eller tro/inte tro på mig.

Tror inte att du ljuger men att du kanske missuppfattat det lite. Är det detta du menar?
http://www.arsinoe.se/feministen-som-kunde-tala-med-man/


   
SvaraCitera

isola: http://www.arsinoe.se/feministen-som-kunde-tala-med-man/

En parentes i sammanhanget ser att en av kommentarerna är skriven av en person vid nick ksenia, undra om de är samma person som kesnia på um?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tror inte att du ljuger men att du kanske missuppfattat det lite. Är det detta du menar?
http://www.arsinoe.se/feministen-som-kunde-tala-med-man/

Har aldrig läst det inlägget förrut faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

En parentes i sammanhanget ser att en av kommentarerna är skriven av en person vid nick ksenia, undra om de är samma person som kesnia på um?

det är det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

En parentes i sammanhanget ser att en av kommentarerna är skriven av en person vid nick ksenia, undra om de är samma person som kesnia på um?

nej det tror jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kvinnor är en separat demografi


   
SvaraCitera