Aviseringar
Rensa alla

Kontakt med Jesus?


Ämnesstartare

Jag tror han vill få mig religiös or something.
När jag var tonåring råkade jag utför att få sår i både handflator och på ovansidan av fötterna, fanns ingen förklaring till hur de kunnat uppstå. De bara "dök upp".

Nu har ett sår på mina vänstra fots ovansida dykt upp och det ser ut som att ett på högerfoten är påväg fram.

Stigmata kallas detta fenomen
http://www.tidenstecken.se/kkneuman.htm

Varför jag? Varför?
Ska jag se det som ett tecken? Och för vad?


   
Citera
Ämnesstartare

på riktigt? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle tro att det är djävulen som lurar dig till att tro att det är ett tecken från gud eller jesus. Han kommer försöka övertala dig till att låta honom ta över dig.

Läskigt att tänka på [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

på riktigt? [tard]

+1 [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

på riktigt? [tard]

Ja, på riktigt [shake]

Fasiken:

Läskigt att tänka på [sad]

Hellre djävulen, han verkar typ.. cool [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Ja, på riktigt [shake]

coolt, visa på lördag[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

coolt, visa på lördag[blush]

Om det finns kvar så visst [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

Jag skulle tro att det är djävulen som lurar dig till att tro att det är ett tecken från gud eller jesus. Han kommer försöka övertala dig till att låta honom ta över dig.

Eller ligga med henne och avla Antikrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AAAAH! Vad läskigt...
Jag tycker sånt där är så obehagligt, även om jag inte riktigt tror på spöken eller religiösa fenomen så kan jag inte låta bli att rysa till. :$

Men kolla upp, det kanske är eksem eller någon allergi, bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Men kolla upp, det kanske är eksem eller någon allergi, bara.

Har kollat upp det förut men då var det inget och ligger just nu i krig med den svenska vården, så undviker helst det just nu. Men ja, mycket möjligt att jag utvecklat någon allergi.


   
SvaraCitera

Jag tror inte ett dugg på stigmata. Wikipedia beskriver företeelsen kanska bra!

Modern research has indicated stigmata are of hysterical origin,[20] or linked to dissociative identity disorders,[21] especially the link between dietary constriction by self-starvation, dissociative mental states and self-mutilation, in the context of a religious belief.[22] Anorexia nervosa cases often display self-mutilation similar to stigmata as part of a ritualistic, obsessive compulsive disorder.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stigmata#Scientific_research


   
SvaraCitera

Om det är någon som är cool så är det Jesus! :DD


   
SvaraCitera

jag är mäkta imponerad men jag förstår att du blir skrämd! har sett det förekomma i världen men aldrig riktigt hört eller sett det på närmare håll, så lite skeptisk är jag minsann.. Sjklart tror jag på att såret dyker upp osv, men söker däremot en mer logisk förklaring helt enkelt 🙂
hjärnan är förjävla konstig o ibland skadar den kroppen utan att det är meningen, vilket jag på ngt invecklat sätt även vill få ditt fall till... ah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tkr det låter som spetälska[no-no]


   
SvaraCitera