Aviseringar
Rensa alla

Kontokort 14år?


Ämnesstartare

Capture:

Känns dock som att det är ett bankkort TS vill ha.

Med tanke på de strikta regler svenska banker har så tror jag inte ens att en svensk bank utfärdar ett kreditkort till en 14-åring. Vi lever inte i USA. [smile]


   
SvaraCitera

stoner:

Med tanke på de strikta regler svenska banker har så tror jag inte ens att en svensk bank utfärdar ett kreditkort till en 14-åring.

Har jag påstått detta. Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ja. Du är ju över 18 så det är bara att byta till t.ex. VISA.

har aldrig fattat det [cool] kostar säkert mer/år dock. tror mitt maestro kostar 150 kr [sad]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

har aldrig fattat det kostar säkert mer/år dock. tror mitt maestro kostar 150 kr

Tror det var lite mer, men inte så mycket tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man betala fakturor eller inte? Farsan har två såna där "dosor" om det behövs...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siggeeh:

Farsan har två såna där "dosor" om det behövs...

tror du behöver en egen dosa, men jag vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siggeeh:

Dras inte pengarna från kortet när man köper nåt eller betalar man via fakturan? [tard]
Eller är det bara som ett papper som visar vad man köpt under månaden?

De dras från kortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har aldrig fattat det kostar säkert mer/år dock. tror mitt maestro kostar 150 kr

Har visa, det är gratis [cool] Tror dock det börjar kosta nästa år eller så, hm. Vet inte redigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Har visa, det är gratis Tror dock det börjar kosta nästa år eller så, hm. Vet inte redigt.

beror sånt på vilken bank man har också? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siggeeh:

Kan man betala fakturor eller inte? Farsan har två såna där "dosor" om det behövs...

Dosorna är personliga och kopplade till hans konton - du kan alltså inte göra ärenden på din internetbank med någon annans dosa [cute]

Edit: och med swedbank så kan du inte betala fakturor via internetbank förrän du blir arton, om jag minns rätt [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

beror sånt på vilken bank man har också?

Jajo, har Swedbank... (eller nä, en fristående sparbank är det till och med).


   
SvaraCitera

Baader_Meinhof:

Dosorna är personliga och kopplade till hans konton - du kan alltså inte göra ärenden på din internetbank med någon annans dosa

Inte alla! Inte Handelsbankens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

När det gäller rena bankkort/betalkort så skickar bankerna ut en månatlig faktura/kontoutdrag. Oavsett om man har kredit eller inte.

Det beror nog på bank, jag får inte hem något sådant [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Jajo, har Swedbank...

aha, har handelsbanken [blush] men kan ju gå dit nån dag och fråga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Inte alla! Inte Handelsbankens.

ah, okej [y] Finns nog fler banker som har så. men vet att swedbank och nordea har personliga [blush] Trodde dumt nog att det var så för alla [crazy]


   
SvaraCitera