Aviseringar
Rensa alla

Kontokort


Ämnesstartare

Hej. Jag undrar hur jag kan göra så att jag ser ALLA siffror på mitt kontonummer från mitt MasterCard. Jag ser ju bara de fyra sista siffrorna. Men jag behöver ALLA. Tacksam för hur någon förklara hur man gör. 


   
Citera

Dom står ju på kortet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Dom står ju på kortet

Om man inte har kortet! 


   
SvaraCitera

adamtensta:

Om man inte har kortet! 

Har du tappat bort kortet?! :-0


   
SvaraCitera

adamtensta:

Om man inte har kortet! 

Då hittar man det, eller beställer ett nytt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:

Då hittar man det, eller beställer ett nytt

Om du inte har något tips så kan du lika gärna vara tyst. 


   
SvaraCitera

adamtensta:

Om du inte har något tips så kan du lika gärna vara tyst. 

Det är är två väldigt resonabla tips jävla pleb.
Har du tappat ditt kort så spärrar du det och fixar ett nytt, finns ingen väg runt vad jag vet. Logga in på din internet bank grej och leta, vet inte om det står där men förlorar inget på att försöka


   
SvaraCitera

Får vibbar av att TS kommit över någons uppgifter där kort finns sparat och vill därför ha hela kortnumret för att kunna använda.

Även om jag har fel, så finns det ingen väg kring detta, och detta för att skydda personer just från sådant här - att någon obehörig kommer åt ens konto och kortinfo.

TL;DR - Det finns inget du kan göra för att se alla siffror.

Hjärta


   
SvaraCitera

Ska TS handla på internet med kortet så räcker det inte med MasterCards 16 siffror långa kreditkortsnummer utan det krävs även med den fyrsiffriga CVC-koden (MasterCard) eller fyrsiffriga CVV-koden som står på baksidan av korten.
För övrigt har alla kortutgivare sedan flera år den bestämmelsen att beställda varor skickas ENBART till det namn och adress som kortet är registrerat på.

Har TS förlorat kortets nummer - KONTAKTA DIN BANK/KORTUTGIVARE!!!


   
SvaraCitera

politisk realist:
För övrigt har alla kortutgivare sedan flera år den bestämmelsen att beställda varor skickas ENBART till det namn och adress som kortet är registrerat på.

Öh nej dom skickas till adressen man angivit när man betalade. Jag köper grejer med mammas kort hem till pappa hela tiden


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Öh nej dom skickas till adressen man angivit när man betalade. Jag köper grejer med mammas kort hem till pappa hela tiden

Väldigt väldigt märkligt. Vad var det för företag?


   
SvaraCitera

politisk realist:

Väldigt väldigt märkligt. Vad var det för företag?

Handelsbanken.
Och för bara några dagar sen köpte jag en grej med min tjejs kort hem till mig, eftersom jag inte kan handla på internet av någon anledning


   
SvaraCitera

Bananlåda: Handelsbanken.

Jag tänkte nog mer vilket företag du handlade ifrån. Inte vilken bank som utfärdat kortet.

Bananlåda: Och för bara några dagar sen köpte jag en grej med min tjejs kort hem till mig, eftersom jag inte kan handla på internet av någon anledning

Nu handlar jag mest via Tradera och Ebay och betalar via Paypal anslutet till mitt MC och där står det tom med i deras villkor att leverans ENBART sker till den adressen som kortet är utfärdat på.

Men i ditt fall... det skulle kunna innebära att om du hittar ett kort på stan som någon tappat och glömt att spärra så kan du alltså handla på det!??
Förvisso lär du väl få påhälsning av polisen, vilket iof sig  är ganska otroligt med tanke på hur lite kriminalitet de lyckas reda ut.  Mycket glad

EDIT - eller menar du att handla i fysisk butik och inte VIA NÄTET???


   
SvaraCitera

politisk realist:

Jag tänkte nog mer vilket företag du handlade ifrån. Inte vilken bank som utfärdat kortet.

Nu handlar jag mest via Tradera och Ebay och betalar via Paypal anslutet till mitt MC och där står det tom med i deras villkor att leverans ENBART sker till den adressen som kortet är utfärdat på.

Men i ditt fall... det skulle kunna innebära att om du hittar ett kort på stan som någon tappat och glömt att spärra så kan du alltså handla på det!??
Förvisso lär du väl få påhälsning av polisen, vilket iof sig  är ganska otroligt med tanke på hur lite kriminalitet de lyckas reda ut.  Mycket glad

EDIT - eller menar du att handla i fysisk butik och inte VIA NÄTET???

Nä men det är nog annorlunda från tradera/ebay.
Senast så gjorde vi egna klistermärken på stickerapp.se där vi använde hennes kort med min adress, och änsålänge har inget klyddat. Det kanske gäller annorlunda med sånna "ungdoms kort"?

och angående upphittade kort så är det ju smartare att blippa till sig en påse chips än att beställa nåt från internet, inte snällt att tömma hela deras konto heller 😛


   
SvaraCitera

politisk realist: Väldigt väldigt märkligt. Vad var det för företag?

Det är ganska vanligt att när man handlar online så kan man välja om leveransadressen är samma som kortinnehavarens adress eller om man vill ange annan adress. Både när man handlar i sverige och internationellt.

Hjärta


   
SvaraCitera