Aviseringar
Rensa alla

Kontroll/sjävskada


Ämnesstartare

Jag måste hitta något mer som jag kan ha kontroll över. Har haft ett självskadebeteende sen maj 2014 och nu vet mina föräldrar och jag försöker sluta så jag har varit clean i typ 2-3 månader och känns som jag kommer få ett återfall snart igen, jag blir så nervös och ångestladdad, precis som en rökare har ett sug för att röka.  Måste skaffa en ny sak som jag kan ha kontroll över. Vill och ska inte börja en ätstörning, för precis samma sak med ätstörning så har man ju kontroll över sitt ätande och vikt. Måste hitta något som inte förvärrar min psykiska ohälsa. För övrigt så har jag social fobi och mycket ångestproblem, har säkert hsp som personlighetsdrag oxå.
Jag måste ha något, står inte ut att inte ha kontroll över något. Tips på något som inte förvärrar psykisk ohälsa? Gärna något som man kan göra hemma.


   
Citera

Jag har ett tips till dig. Börja programmera, då har du full kontroll över vad du gör och du kan skapa nästan vad du vill. Allt du behöver är XAMPP och sen kan du lära dig vid: http://w3schools.com vilket är för webben men ändå.

Kanske verkar tråkigt först men det är väldigt kul Glad


   
SvaraCitera
reben

duscha asakallt
sen distraherea dig med ngt du gillar, kanske en tv-serie eller bok osv


   
SvaraCitera

jag gillar att spela sims då jag har ful kontroll över hur de lever sitt liv. Kan fly in i spelat och leva de liv som jag inte fick så det kan du ju testa? Funkade för mig ganska bra


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
jag gillar att spela sims då jag har ful kontroll över hur de lever sitt liv. Kan fly in i spelat och leva de liv som jag inte fick så det kan du ju testa? Funkade för mig ganska bra

Grilla inomhus Mycket glad


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
jag gillar att spela sims då jag har ful kontroll över hur de lever sitt liv. Kan fly in i spelat och leva de liv som jag inte fick så det kan du ju testa? Funkade för mig ganska bra

Ta bort poolstegen Rullar ögonen


   
SvaraCitera

timpeltt:

Ta bort poolstegen Rullar ögonen

de kan komma upp ändå nu Gråter


   
SvaraCitera

Cyckla inomhus, träna, leka med en tändare, spela något instrument


   
SvaraCitera

Andningsövningar. Träna på att hålla andan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska absolut testa alla dessa saker, det är värt ett försök ju 🙂 

reben:
duscha asakallt
sen distraherea dig med ngt du gillar, kanske en tv-serie eller bok osv

Provade det med att duscha i kallt vatten och det kändes helt okej så ska nog fortsätta och se om det funkar för mig 


   
SvaraCitera

skära funkar för orkar stå ut längre om man har dålig tillvaro övergiven
hitta hobby du gillar
du verkar iha det har familj som verkar bry sig kanske du kan be dom om stöd och hjälp


   
SvaraCitera

Träng undan ångest genom att duscha kallt eller äta citron. Gör saker du gillar. Om det bara suger i kroppen efter att skada dig själv kan jag tipsa om en app som heter "Calm harm". All lycka till dig<3


   
SvaraCitera