Aviseringar
Rensa alla

Kontrollberoende


Emmy95
Ämnesstartare

Hur kommer man ifrån ett kontrollberoende?
Mitt problem är att ja förlorar pojkvän efter pojkvän pga mitt sjuka kontrollberoende och enorma behov av bekräftelse.
Tillslut blir han så trött på mig att han ljuger om var han ska för att slippa argumentera. Sen när jag går i taket så bryr han sig inte, då blir jag arg för att han inte gillar mig längre och behandlar mig som en främling. Men varför är jag arg på han för han inte gillar mig mer? Det är ju ingen annans fel än mitt eget eller hur?

Det är inte så att jag inte vet om att mina känslor är helt fel, men vad gör man åt det, jag vill inte ha känslorna, för ja mår jättedåligt av alla dessa kontrollfreak känslorna. Ja vill bara kunna släppa honom, låta han göra va han vill när han vill, utan att ja måste veta var han e och vad han gör, och att han ska bete sig precis som ja vill.

Verkligen jättejobbigt är det 🙁


   
Citera

Börja tillbe herren, Gud, vår skapare.


   
SvaraCitera

Emmy95:

Verkligen jättejobbigt är det

Hahaha [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

prata med en hjärnskrynklare


   
SvaraCitera

du har ju identifierat problemet och fått lite insikt i dig själv, vilket är ett bra steg på vägen
om du verkligen älskar honom för den han är finns det inget att oroa sig över, tro mig, han är en snäll kille som bara vill ha det kul
när du slutar oroa dig, men ändå bryr dig, är problemet löst
vill du dit så är det bara att försöka slappna av

btw detta är nog ett jävligt vanligt problem


   
SvaraCitera

har du blivit sårad av någon förut?
det kan vara en orsak till varför du är ett kontrollfreak.

Har haft dessa problem tidigare med min karl. Jag vet att jag kan/kunde lita på honom hela tiden. Men eftersom jag varit med om lögnare tidigare så är det svårt att släppa. Men life goes on!

Försök att behärska dig, hitta på saker då du inte är med honom så du har något o göra så slipper du tänka "vad gör han nu? vilka umgås han med?" blablabla.. Tänk hur det skulle vara om han höll på så mot dig, hela tiden. Det skulle du också tycka va irriterande och tröttsamt.

För man kan lita på killar, helt klart. Jag anser själv att killar är pålitligare än vad tjejer är ;P

Lycka till 🙂 puss


   
SvaraCitera

släng din mobiltelefon,
radera alla internetkonton och allt så du inte kan få tag på han.


   
SvaraCitera

uppsök en psykolog


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

POFFF ja har blivit lurad och bedragen så mycket av killar att det är helt omöjligt för mig att lita på någon. Så visst det ligger säkert i det, är säkert därför. Men vi har pratat om detta, ja har berättat för han varför han är såhär, och jag har sagt att om du vill vara med mig så måste du tänka på det. Ja har gett han det valet, o ja har sagt att ja ska försöka bearbeta det. Men va gör han då? Han ljuger lika mycket själv ju, hur ska ja då kunna lita på honom... Sen vet ja varför han ljuger, vilket e mitt fel, men ändå, det rättsfärdigar inte lögner.

Önskar ja kunde radera all information uhuuu, ja har försökt flera gånger, tyvärr kan ja hans msn i huvet.
Bästa hade varit o slå sig själv så hårt i huvet så man fick minnesförlust

Skitliv, ja vill inte att mina föräldrar ska veta detta, o ja är inte så gammal så ja kan gå dit själv bara sådär.


   
SvaraCitera

Men du är bara 14, lilla vän.
Sluta tänk så mycket.


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

isola:

Men du är bara 14, lilla vän.
Sluta tänk så mycket.

Vadå tänk, ja kan inte styra mina känslor, och det är mina känslor som får mig att må så fruktansvärt dåligt.
Man kan inte bara säga sluta tänk, säg hur isåfall.


   
SvaraCitera

Emmy95:

Vadå tänk, ja kan inte styra mina känslor, och det är mina känslor som får mig att må så fruktansvärt dåligt.
Man kan inte bara säga sluta tänk, säg hur isåfall.

Skaffa inte förhållanden du uppenbarligen inte är redo för.


   
SvaraCitera

Emmy95:

låta han göra va han vill när han vill, utan att ja måste veta var han e och vad han gör, och att han ska bete sig precis som ja vill.

Vad är det du är rädd för när du känner så? Varför behöver du ha kontroll tror du?


   
SvaraCitera
Emmy95
Ämnesstartare

uppenbar:

Vad är det du är rädd för när du känner så? Varför behöver du ha kontroll tror du?

För att ja är rädd att han är med någon annan antagligen... kanske... ja vet inte faktiskt. Ja mår dåligt för att 1. han ljuger för mig och sen 2. att han inte kommer hem när ja mår dåligt, att han inte agerar som att han bryr sig om mig.

isola:

Skaffa inte förhållanden du uppenbarligen inte är redo för.

Men va ska ja göra nudå, spola tillbaka i tiden eller?


   
SvaraCitera

Emmy95:

1. han ljuger för mig och sen 2. att han inte kommer hem när ja mår dåligt, att han inte agerar som att han bryr sig om mig.

Oavsett hur jobbig du är så är det inte okej att man ljuger. Han kanske inte heller är mogen för ett förhållande?


   
SvaraCitera