Aviseringar
Rensa alla

Kontrollerande pojkvän?


Ämnesstartare

min pojkvän och jag har varit tillsammans i över ett år, han är 19 och jag är 17. Han blir lätt svartsjuk om jag pratar med vissa killar och han skulle nog inte låta mig gå på en fest utan honom. han låter mig definitivt inte resa utomlands ensam med en kompis.[shake][shake]

Min mor försöker övertala mig att börja plugga i ett annat land men då vet jag att han kommer försöka hålla mig kvar här alternativt dumpa mig.

hur mycket får han bestämma över mitt liv? känner mig inte riktigt kvävd, men det är svårt att träffa nya människor när han ska hålla på såhär. what to do..


   
Citera

psson:

Min mor försöker övertala mig att börja plugga i ett annat land men då vet jag att han kommer försöka hålla mig kvar här alternativt dumpa mig.

Haha mm vilken konstig kille [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psson:

han skulle nog inte låta mig gå på en fest utan honom.

lol vad fan

psson:

Min mor försöker övertala mig att börja plugga i ett annat land men då vet jag att han kommer försöka hålla mig kvar här alternativt dumpa mig.

Det här, däremot, är väl inte så konstigt.


   
SvaraCitera

psson:

what to do..

pratar [²pr'a:tar Uttal] pratade pratat prata(!) verb
tala
<A & (med B) (om x/att+SATS)>

Exempel
* hon bara pratar på
* jag pratade med henne igår


   
SvaraCitera

Wanking BC:

Haha mm vilken konstig kille [bigsmile]

[bigsmile] Vadå? Skönt att bli av med kärringen väl?


   
SvaraCitera

Chryseus:

Vadå? Skönt och bli av med kärringen väl?

[bigsmile]


   
SvaraCitera

dumpa den muppen


   
SvaraCitera

är väl bara att göra slut om du inte gillar läget. Fortsätter han vara kontrollerande efter det, då har du ett problem [bigcheers]

(tur att du ska utomlands!)


   
SvaraCitera

psson:

Min mor försöker övertala mig att börja plugga i ett annat land

psson:

han kommer försöka hålla mig kvar

Skit i vad de vill att ska göra! Kom fram till vad DU vill göra istället.
Lev ditt liv.


   
SvaraCitera

är det ditt eller din morsas liv till att börja med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vågar inte säga emot, båda två har ganska bestämda åsikter... gillar ju killen :/

btw. är det ok att han gör saker som han säger att jag inte får göra?


   
SvaraCitera
Xerth

Nintendo:

liv

hmm.. Är inte det något sånt som alla säger åt mig att skaffa?

OnT:

Nintendo:

Kom fram till vad DU vill göra istället.


   
SvaraCitera

psson:

vågar inte säga emot, båda två har ganska bestämda åsikter... gillar ju killen :/

Nintendo:

Skit i vad de vill att ska göra! Kom fram till vad DU vill göra istället.

Nintendo:

Skit i vad de vill att ska göra! Kom fram till vad DU vill göra istället.

Nintendo:

Skit i vad de vill att ska göra! Kom fram till vad DU vill göra istället.

psson:

btw. är det ok att han gör saker som han säger att jag inte får göra?

Om du tycker att det är okej så är det okej.
Personligen hade jag inte tyckt att det var okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför säger du inte till honom att du skall utomlands, och sen ber du honom att följa med. Jag menar, han kanske´kan känna att du vill lämna honom ensam i sverige. Och det är ju självklart att man kan få en reaktion på att du kommer försvinna så länge.
Men om du frågar om han vill hänga med en stund så kanske han känner att du tänker på honom också.

Sen så att han är kontrollerande det kan ju också vara ett problem. Men jag tycker att även fast man har en pojkvän så måste man få ha lite äventyr. Du får sätta dig ner och prata med honom och berätta hur du känner. Säg till honom att det är du som bestämmer. Och om han dumpar dig för att du vill kunna bestämma lite själv så är han nog ganska dum i huvudet. Och troligtvis så kommer han tillbaka. Det gör dom alltid.

Jag har själv haft en kontrollerande pojkvän i två år. Voi är inte tillsammans nu längre. Men han stannar fortfarande vid min sida, och väntar på att jag skall komma tillbaka till honom.. Och det var ett år sen vi gjorde slut..... killar altså...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psson:

hur mycket får han bestämma över mitt liv? känner mig inte riktigt kvävd, men det är svårt att träffa nya människor när han ska hålla på såhär. what to do..

O du låter han bestämma över ditt liv... [rolleyes]


   
SvaraCitera