Aviseringar
Rensa alla

Kontrollerande pojkvän?


Ämnesstartare

psson:

Min mor försöker övertala mig att börja plugga i ett annat land

vad är vitsen?


   
SvaraCitera

psson:

hur mycket får han bestämma över mitt liv? känner mig inte riktigt kvävd, men det är svårt att träffa nya människor när han ska hålla på såhär. what to do..

Säg det till henne?
Jag skulle dock vilja ha en överbeskyddande kille som blir lite avis[cute] bevisar hur mkt han vill ha mig för sig sj ;d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker dock, utifrån vad du skrivt, inte att han låter särskilt kontrollerande. Må hända att jag har fel, men blir nog lättare att förstå situationen om du utvecklar lite extra. Ser i mina ögon bara ut som att du har en lite svartsjuk pojkvän.

Har också varit tillsammans med min pojkvän i drygt ett år men tycker fortfarande att det kan kännas jobbigt om han pratar med, som du beskriver det "vissa" tjejer. Inte alla naturligtvis, men det är ju ganska vanligt att man är svartsjuk ibland. Blir han sur, eller vad gör han? För i så fall kanske det kan vara lite jobbigt.

Du skriver att han "nog" inte skulle låta dig gå på en fest ensam.. Är detta bara något du tror eller har det hänt att ni bråkat eller att han på något sätt hindrat dig?

Kan förstå om det känns jobbigt att han inte litar på dig efter 1 års tid, men det kanske har sina anledningar? Var tillsammans med en kille som hade en tendens att hångla med folk då han blev riktigt full, vilket självfallet har satt sina spår. Viktigast är ju att man pratar om det och förstår varandra..

Håller med GulOchFulRimmar, förhållande handlar till stor del om kommunikation och att lösa problem.. särskilt i början (1 år är inte särskilt länge). Funkar det inte HÄR, kan det bli väldigt jobbigt.

Hur mycket han får bestämma över ditt liv är ju dock fullkomligt upp till dig ;P


   
SvaraCitera

psson:

känner mig inte riktigt kvävd

du är fullkomligt kvävd, dumpa!


   
SvaraCitera

du skall göra som han vill. tjejer skall veta sin plats[confused]


   
SvaraCitera

psson:

hur mycket får han bestämma över mitt liv? känner mig inte riktigt kvävd, men det är svårt att träffa nya människor när han ska hålla på såhär. what to do..

Så mycket du tillåter att han bestämmer över ditt liv. Han är för fan bara en människa, inte en stat eller nåt sånt [tired] Ja, antingen försöker du väl prata förstånd med honom (vilket med största sannolikhet inte kommer leda nånstans hehe) eller så dumpar du honom, eller så accepterar du att det är som det är [zzz]


   
SvaraCitera

vill också ha en tjej som gillar mej oavsett vad [sad]


   
SvaraCitera

Dead Art:

Han är för fan bara en människa, inte en stat eller nåt sånt

What about en diktatur?


   
SvaraCitera

Tickstart:

vill också ha en tjej som gillar mej oavsett vad

sånt får man genom att tvinga dom till det[wink]


   
SvaraCitera

mm antar det [crazy] är inte så bra på att få folk att känna sej pressade dock [sad]


   
SvaraCitera

Tickstart:

What about en diktatur?

Okej, visst [wink]


   
SvaraCitera

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psson:

hur mycket får han bestämma över mitt liv?

Grejen är ju att det kan bli värre och värre. Att det så småningom kan sätta krokfötter på dig och att det hela kommer känns ångestfyllt för dig, mer och mer.

Jag tycker att du ska prata med honom. Ni har varit ihop i ett år och uppenbarligen så verkar inte han "lita" på dig tillräckligt mycket för att oroa sig över att du prata med killar. Din kille ska ju veta att han på sätt och vis inte har ensamrätt om dig, bara för att man är i ett förhållande så ska förhållandet inte styras genom förbud och svartsjuke-känslor. Been there, done that.

Sen måste väl din kille samtidigt också förstå att du har ett eget liv, era två liv behöver inte sammansvetsas till ett enda gemensamt liv. Man kan ha olika intressen, vara i olika skeden i livet, har olika drömmar och mål, lite olika synsätt. Förhållanden handlar ju om att försöka få allt sånt att fungera ändå, det ska absolut inte fungera som ett slags hinder. Då kan man lika gärna vara singel och göra slut på direkten.

Allt handlar om vilja, att lita på varandra, att man inte ska behöva oroa sig för vad den andra ska göra mot en etc virseversa. Han skulle säkert aldrig göra någonting dumt mot dig och du har nog absolut inga tankar på att göra honom illa och det är väl det viktigaste? I annat fall så kanske inte känslorna är tillräckligt starka.

Jätteviktigt att ni pratar med varandra om det här. Ni båda måste ju varandra väl, ni vill väl inte göra varandra illa med mening? Han måste ju förstå det.


   
SvaraCitera
nrg89

Ta ett allvarligt snack med honom, och förklara att du tänker inte rätta dig efter hans regler. Förklara att du fortfarande tycker om honom och att du inte tänker på någon annan än han.

Jag försökte bland mig in i mitt ex liv alldeles för mycket, och det är därför hon är mitt ex. Jag fick vad jag förtjänade, och är man nog att erkänna det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera