Aviseringar
Rensa alla

KONY 2012


Ämnesstartare

Jag vill att du ska kolla på denna film och tänka till.

Det tar dig 30 minuter
Så ta det när du hinner i lugn och ro.
#KONY2012

Vi ungdomar kan sprida detta medelande vidare.

Tillsamans kan vi stoppa detta!
Together we can stop him!

STOP KONY!!!

tumblr_m08in2TT0M1r8nfg2o1_500.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, jag har också hört att om denna youtubevideo får över femtio miljoner visningar så kommer han automatiskt att försvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blondsessan:

Jag vill att du ska kolla på denna film och tänka till.

Det tar dig 30 minuter

du har inte vart medborgare i Internet så värst länge va [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra att du engagerar dig!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och det hjälper hur att vi ser en video, donerar pengar och demonstrerar?


   
SvaraCitera
nrg89

Kalla mig för cynisk, Världens värsta människa och allt vad det är men det enda den videon gör är att uppmärksamma det för oss personer på Internet och vi kan inte göra någonting. De som faktiskt kan göra något är väl medvetna om Joseph Kony och vill ha bort honom ögonaböj.

Det finns verkligen inte mer som den vanlige personen kan göra. De som har styrkor i området har inte tagit bort honom av en ganska uppenbar anledning; han har en armé. Ugandiska militären är inte tillräckligt stark eller tränad för det här. Även om de hade vetat vart han är någonstans hade de varit tvungna att övermanna det försvar han har. Visst, EU eller USA hade säkert kunnat skicka dit trupper och ta bort honom på ett nafs, men en sådant beslut kommer inte makthavarna fatta baserat på Internet-aktivitet. Uganda måste be oss om det eller svara "ja" om vi skulle föra det på tal.

USA har redan skickat dit folk som skall hjälpa ugandiska militären med sina metoder. Den här frågan har prioritet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va negativa alla är. jag såg den här filmen tidigare idag, det var väldigt vacker och jag tycker ni bör kolla på den. sen får var och en se efteråt om ni tänker bry er eller inte.

jag förstår att alla som ser den kommer göra nånting efteråt, men ju fler som ser den och delar den, ju fler sprids den till. kanske ses den då av någon som faktiskt vågar satsa och kämpa mot det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men orkaaa vf spammar alla denna [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk är så lättledda av känslopropaganda, nästan lite skrämmande faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Bra att du engagerar dig!!!

!!

Nintendos BFF:

folk är så lättledda av känslopropaganda, nästan lite skrämmande faktiskt.

Ta det med en nypa salt. Tycker det är vettigt att folk engagerar sig i sånt här. Faktiskt.


   
SvaraCitera

nrg89:

Det finns verkligen inte mer som den vanlige personen kan göra.

Jo, lägga press på de som kan göra något åt det. De som skapat filmen uppmanar att man(i USA främst) skickar brev till regeringen. Att man sätter upp affischer för att öka allmänhetens medvetenhet. Om tillräckligt många vet om det och vill att något ska göras åt det så kommer det att göras något åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni tramsfjantar som är negativa, NI GÖR VÄRLDEN SÄMRE, fan för er


   
SvaraCitera

tycker du ska se om twilight och fundera lite exta över om den är tillräckligt bra för att man ska vilja ha edward och bella som avatar.


   
SvaraCitera

poop:

ni tramsfjantar som är negativa, NI GÖR VÄRLDEN SÄMRE, fan för er

kände hur världen strålade upp och blev 1 trevligare plats efter ditt utspel. tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Ta det med en nypa salt. Tycker det är vettigt att folk engagerar sig i sånt här. Faktiskt.

tycker det som är skrämmande är folk inte verkar kunna ta sånnahär filmer med en nypa salt. liks, verkar som att allt som krävs är ett youtubeklipp med fin musik och gråtande barn och sen så förespråkar halva befolkningen att vi ska starta ett invationskrig mot afrika eller w/e?


   
SvaraCitera