Aviseringar
Rensa alla

kopparröd hårfärg


Ämnesstartare

har naturligt mörkblondt hår men vill få ungefär denhär hårfärgen. men vad ska jag använda för något? har inte råd att gå till frisör utan vill göra det själv. har användt Mood´s kopparröd men det blir för mörkt och inte riktigt så rött som jag vill ha det, mer brunt med ganska stark röd nyans. försöker spara ut längre hår så försöker undvika blekningsmedel om jag kan men fattar att det inte går eftersom jag har för mörkt naturligt.. hjälp tack!

xl_redhair.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Henna.

Dold text: Orkar ej ännu en tråd där jag måste förklara hur henna funkar. Googla't.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte för att jag är hårfärgsexpert, men om du visade din hårfärg du har nu så kanske vi kan säga vad vi tror du måste göra? Det är svårt att ge tips om hur du ska gå till väga när vi inte vet vart du startar så att säga.


   
SvaraCitera

Jävlar vilket hår hon hade, vill ha.


   
SvaraCitera

Om du tvättar håret dagligen så borde färgen blekna efter ett tag. Fast om du kör en blekning i håret så tror jag inte att det skadar särskillt mycket. Beror väl på hur länge man har i den också. Skillnad om du gör flera stycken för det sliter på håret.


   
SvaraCitera

Olivolja om du vill ha ur färgen. Ha EJ i hårbottnen.


   
SvaraCitera

Fråga på Kicks/HM/var-du-än-köper-din-hårfärg.
Eller så frågar du en frisör!


   
SvaraCitera

Kråkslott:

Henna.


   
SvaraCitera

alltså ja har typ den hårfärgen du har på bilden. fast ja va tvungen att avfärga för ja hade mörkbrunt hår innan. Fan att ja inte kommer ihåg vilket märke jag hade men iallafall så vart det ganska lyckat. och typ om du har långt hår köp 2 förpackningar och ha inte i färgen för kort tid utan ha i liksom hellre lite för länge. Fett dåliga tips kom jag på. men lycka till [y][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Olivolja om du vill ha ur färgen. Ha EJ i hårbottnen.

jag vill inte ha ur färgen, bara göra den ljusare. har hört att olivolja är bra för håret, inte att det tar bort färgen [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tipset är att gå till en bra frisör, för man vetju aldrig vilket resultat det blir om man gör det hemma... men om du har ljusare från början så tror jag det fungerar att "mörka" håret. Men man vet som sagt ALDRIG vilket resultat det blir om man gör det själv, så....


   
SvaraCitera