Aviseringar
Rensa alla

Kopparspiral?


Ämnesstartare

Hejhej, jag satt in en kopparspiral för drygt en vecka sen, och som jag förstått det ska man känna trådarna rätt högt upp i livmodern? Jag känner åtminstone 1 tråd bara nån centimeter upp och funderar på om det är så att den redan håller på att stötas ut eller om den kanske bara inte blev rätt avklippt?? Har nämligen inte känt efter förrän nu och blev lite chockad över hur långt ner tråden var? Borde jag va orolig 


   
Citera
penja

Har visserligen hormonspiral. Men är väl samma design? När jag hade partner könde han trådarna ett fåtal gånger vid sex? (Om det inte kändes oftare utan att han berättade). Jag har självt aldrig lyckats känna dem! Inte ens när jag försökt. 


   
SvaraCitera

beror väldigt mycket på hur långa trådarna är, ibland har jag kunnat känna trådarna ganska långt ner, dock brukar de krulla sig längs livmoderhalstappen efter ett tag (typ någon/några månader tror jag)

mitt enda tips är att hålla lite koll, känn efter dagligen osv. är du väldigt nojig kan du ju alltid åka tillbaks dit du satte in den för att kolla om den sitter som den ska


   
SvaraCitera

Låter fett obehagligt! 
Hur känns det att ha något sådant i livmodern? 


   
SvaraCitera