Aviseringar
Rensa alla

Koppla dator till TV


Ämnesstartare

Jag vill koppla min laptop till tv:n. Det enda jag har på laptopen är en sådan där VGA-port. Går det att koppla datorn till dumburken, så att man kan sitta och köra spel på laptopen samtidigt som bilden visas på tv:n?


   
Citera

Google is your friend [y]


   
SvaraCitera

sylar:

så att man kan sitta och köra spel på laptopen samtidigt som bilden visas på tv:n?

även om du hittar en sån adapter så kommer det aldrig lyckats något vidare med ditt mål kan jag nästan garantera. VGA klarar inte av dataskärmen kan jag nästan garantera. mkt hackig bild samt ganska rejält lagg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Creator:

Google is your friend [y]

Även Chuck Norris, Gud och Clint Eastwood, men nog om mig.

Roslagsvatten AB:

även om du hittar en sån adapter så kommer det aldrig lyckats något vidare med ditt mål kan jag nästan garantera. VGA klarar inte av dataskärmen kan jag nästan garantera. mkt hackig bild samt ganska rejält lagg

Säker? Har du provat det tidigare eller?


   
SvaraCitera
Åtta

VGA har fungerat absolut utmärkt för mig. Finns att köpa på Claes Ohlson.


   
SvaraCitera

sylar:

.

Claes Ohlson is your friend to.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

VGA har fungerat absolut utmärkt för mig. Finns att köpa på Claes Ohlson.

Ok, då vet jag, så att man inte köper något som ändå inte fungerar : )


   
SvaraCitera

sylar:

Säker? Har du provat det tidigare eller?

nej, men kollade lite upp tanken att köra HDMI-DVI och fick svaret att det går men att bilden inte blir något vidare. skulle gissa att det går att appliceras i detta fall. men hur ser tv:n ut? har den DVI uttag går det nog, HDMI kanske oxå, svårt att säga, tänkte att du skulle köra på scart eller nått och det skulle inte funka, ber om ursäkt för att jag tog ut lite info i förväg [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Roslagsvatten AB:

har den DVI uttag går det nog, HDMI kanske oxå

Varför skulle han köra VGA→DVI eller VGA → HDMI när han bara kan köra VGA → VGA? [shake]


   
SvaraCitera

Åtta:

Varför skulle han köra VGA→DVI eller VGA → HDMI när han bara kan köra VGA → VGA?

vet du att han har VGA på sin tv?


   
SvaraCitera
Åtta

Roslagsvatten AB:

vet du att han har VGA på sin tv?

Troligare att han har VGA än DVI.


   
SvaraCitera

Åtta:

Troligare att han har VGA än DVI.

betvivlar det, om han hade en VGA på sin TV och och en VGA på sin laptop så är det ju bara en fråga om rent sunt bondförnuft


   
SvaraCitera

har du vga på både datorn o tv'n borde det bara vara att tuta o köra, o sätta in rätt läge i tv'n... man kan klona bilden i grafikkortsinställningarna.


   
SvaraCitera
zIGGE

sylar:

Säker? Har du provat det tidigare eller?

Alla som pratar dåligt om VGA vet inte vad dom pratar om. Ingenting i tekniken begränsar dig, det fungerar utmärkt. Har din TV VGA ingång så räcker det med en VGA kabel med Hane till Hane kontakter.

Åtta:

Troligare att han har VGA än DVI.

Roslagsvatten AB:

betvivlar det, om han hade en VGA på sin TV och och en VGA på sin laptop så är det ju bara en fråga om rent sunt bondförnuft

.. Det finns ingen Tv som har DVI input. Det finns ingen anledning att använda DVI över VGA, därför finns det bara en VGA ingång för Pc på en Tv. Åtta har rätt.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Alla som pratar dåligt om VGA vet inte vad dom pratar om.

Wat. Det är en analog standard med mycket lägre bandbredd än dess efterföljare DVI.

zIGGE:

Det finns ingen anledning att använda DVI över VGA, därför finns det bara en VGA ingång för Pc på en Tv. Åtta har rätt.

Wat. Anledningarna att man inte har DVI-ingång på skärmar är för att det finns ytterst få laptops med DVI-ut och för att de är väldigt lätt att konvertera DVI till hdmi.


   
SvaraCitera