Aviseringar
Rensa alla

korta ner rubrikerna på "senaste-sidan"


Åtta

qazedctgb:

nej jag vill se hela rubriker tycker för övrigt det är skitdåligt att rubriken inte visas på senaste trådar på förstasidan

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

nej jag vill se hela rubriker tycker för övrigt det är skitdåligt att rubriken inte visas på senaste trådar på förstasidan när man för musen över dom. man vill se vad en tråd handlar om!

de flesta rubrker syns ju, menar inte att alla rubriker ska kortas ner, bara de som "förstör" sidan


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

oavsett om man zoomar in eller inte växer sidan i storlek på bredden...

De kan göra, som Åttis visade. Fast förstår ju hur du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De kan göra, som Åttis visade. Fast förstår ju hur du menar.

jag och åtta menade samma sak jag jag vet så....[tard]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

jag och åtta menade samma sak jag jag vet så....[tard]

Tror nog att jag missuppfattat tråden [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Håller helt med. Har redan skrivit en sådan funktion som används bl.a. på startsidan, så det är bara en fråga om att peta in den på senaste-sidan också.

Skitnajs. Asbest. Gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tror nog att jag missuppfattat tråden

tror också[crazy]


   
SvaraCitera

Åtta:

bild

jag som moderator kan avstava rubriken om det vore så...


   
SvaraCitera
Åtta

qazedctgb:

jag som moderator kan avstava rubriken om det vore så...

Så har vi gjort tidigare, men det kräver att en moderator är inloggad, ser problemet och gör något åt det. Det har visat sig kunna ta några timmar ibland.


   
SvaraCitera

Åtta:

Så har vi gjort tidigare, men det kräver att en moderator är inloggad, ser problemet och gör något åt det. Det har visat sig kunna ta några timmar ibland.

jo sant jag är för om det inte görs med trådar som är förlånga men innehåller mellanslag. som det ser ut med två rader på dom tycker jag är bra för då kan man läsa hela rubriken det en rubrik är till för. alltså se om jag är intresserad av att läsa tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jag som moderator kan avstava rubriken om det vore så...

de trådar som brukar ha såpass lång rubrik brukar ju iofs oftast vara typ trolltrådar som har typ "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa​aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah"
som rubrik.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

de trådar som brukar ha såpass lång rubrik brukar ju iofs oftast vara typ trolltrådar som har typ "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa​​aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah"

jo och då tar man bort dom så blir sidan normal igen

det jag är rädd för är att alla trådar som har en rubrik som är för lång för fältet alltså även som som blir på två rader generellt skulle drabbas av detta och då försvinner funktionen med rubriken överhuvud taget om man inte kan läsa vad en tråd handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jo och då tar man bort dom så blir sidan normal igen

men som åtta skrev tar det ibland väldigt lång tid...[crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men som åtta skrev tar det ibland väldigt lång tid...[crazy]

qazedctgb:

det jag är rädd för är att alla trådar som har en rubrik som är för lång för fältet alltså även som som blir på två rader generellt skulle drabbas av detta och då försvinner funktionen med rubriken överhuvud taget om man inte kan läsa vad en tråd handlar om.

viktigare!


   
SvaraCitera
Åtta

qazedctgb:

det jag är rädd för är att alla trådar som har en rubrik som är för lång för fältet alltså även som som blir på två rader generellt skulle drabbas av detta och då försvinner funktionen med rubriken överhuvud taget om man inte kan läsa vad en tråd handlar om.

Ditt antagande är inkorrekt.

Image

Den där titeln består av några dussin A:n, men som du ser så kapas de av när raden blir för lång. Tråden nedanför, däremot, innehåller mellanslag och kan därför helt enkelt radbrytas när den blir för lång.


   
SvaraCitera