Aviseringar
Rensa alla

Kortare än båda min föräldrar


Ämnesstartare

Som rubriken lyder, jag är nyfyllda 17 år och är 170cm lång...
Visst, nöjer mig smått med min längd men det är logiken som är helt åt helvete.

Min morsa är väl runt 172 cm, pappa runt 182cm, jag fipplade med en formel på internet som sade att jag skulle minst bli 178cm, flera kommer säkert skriva att man inte ska lita på formlar bla bla.

Hursomhelst så är jag under medellängden för män, och jag vet inte hur mycket längre till man växer men nästan alla personer jag ser är längre än mig, och de jag tycker ser korta ut är endå 5-6 cm längre än mig haha [rolleyes]

Kan påpeka att jag har gymmat i ett år, körde marklyft första halvåret förut som jag därefter slutade med, och jag kanske har skadat några ryggkotor. [confused] (men bara för att jag säger det här så är det inte alls stor risk att jag har stannat i växten på grund av det.)

Jag undrar om det är kört för min växt period och om jag kan göra nåt åt min längd som till exempel gå till kyropraktor eller kolla hur min ryggrad mår osv.
Förresten förra året åkte jag på en kompis skoter på en satans guppig led och när jag kom hem så mådde nog inte ryggen så jävla bra, ändå sedan dess så knakar min rygg på vissa ställen när jag sträcker på mig med typ en halvtimmes mellanrum...

Skulle va fett shysst om nån med lite nys om sånt här kunde dela med sig lite av sin kunskap [y]


   
Citera
Ämnesetiketter

Du hinner växa mer.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

du har väl inte växt klart än kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du hinner växa mer.

Nja, du tycker inte det är vist att kolla upp ryggraden då?
Kan ju för den delen påpeka att min överkropp är lite för kort jämfört med benen. [confused]


   
SvaraCitera

badtothebone:

Nja, du tycker inte det är vist att kolla upp ryggraden då?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej.

Motivation :)?


   
SvaraCitera

Ingenting ovanligt skulle jag villa säga, ett faderskapstest skulle jag däremot inte tacka nej till. - Detta borde vara en självklarhet redan från födseln.


   
SvaraCitera

badtothebone:

Som rubriken lyder, jag är nyfyllda 17 år och är 170cm lång...

badtothebone:

nästan alla personer jag ser är längre än mig, och de jag tycker ser korta ut är endå 5-6 cm längre än mig haha [rolleyes]

Du har nog vuxit färdigt, är jag rädd. Vill du känna dig normal så föreslår jag att du flyttar till Kina.


   
SvaraCitera